Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/1336
Title: La práctica preprofesional en la educación tecnológica. El caso del Instituto Tecnológico Superior Particular Sudamericano
Authors: Naranjo Bert, Irina
Perazzo Logioia, Daniel Claudio
Keywords: Docente;Estudiante;Valores;Aprendizaje
Issue Date: Jan-2020
Publisher: Universidad Nacional de Educación del Ecuador
Abstract: The pre-professional practice allows the integral formation of the future technologist, because in this space, the student manages to consolidate values, apply the knowledge acquired in class and in other words, manages to learn by doing. This process must be properly guided by the teaching staff together with the tutoring of the organization where the student is inserted, since only with the proper cooperation and guidance, the student obtains the knowledge and skills corresponding to the activity. The Instituto Tecnológico Superior Particular Sudamericano has among its objectives to provide a high quality preparation, for this purpose it has undertaken improvements on this process, because although this one, throughout the years worked, it did not have the attention that it deserved to achieve the objectives of formation of the future technologist. Today, progress has been made with satisfactory results, but there is still a way to go. Irina Naranjo BertDaniel Claudio Perazzo Logioia
Description: La práctica preprofesional permite la formación integral del futuro tecnólogo, pues en este espacio, el estudiante logra consolidar valores, aplicar los conocimientos adquiridos en clases y en otras palabras, logra aprender haciendo. Este proceso debe ser debidamente guiado por el personal docente en conjunto con la tutoría de la organización donde el estudiante se encuentra insertado, puesto que, sólo con la debida cooperación y guía, el estudiante obtiene los conocimientos y habilidades correspondientes a la actividad. El Instituto Tecnológico Superior Particular Sudamericano tiene entre sus objetivos brindar una preparación de elevada calidad, para ello ha emprendido mejoras sobre este proceso, pues si bien este, a lo largo de los años funcionaba, no tenía la atención que merecía para lograr los objetivos de formación del futuro tecnólogo. Hoy se han dado pasos de avance con resultados satisfactorios, pero aún hay un camino que recorrer.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/1336
http://revistas.unae.edu.ec/index.php/mamakuna/article/view/300
ISSN: 1390-9940
Appears in Collections:MAMAKUNA No. 13

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mamakuna 13 completa-23-32.pdfTexto completo2.71 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.