Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/1386
Title: Google Classroom: como herramienta para la gestión pedagógica.
Authors: Gomez, José Manuel
Keywords: Google classroom;Aulas virtuales;Entornos digitales;Virtual classrooms;Digital environments
Issue Date: 26-May-2020
Publisher: Universidad Nacional de Educación del Ecuador
Abstract: Google Classroom is a tool that allows us to create classes, assign homework, grade, post comments and access the entire educational process in one place for management in digital environments. The objective of this study was to develop classrooms in Google Classroom for pedagogical management through digital environments. The design methodology was ADDIE based on the type of descriptive research, inductive method, with the participation of 24 teaching students of the master’s degree in education from the Universidad Tecnológica Indoamérica del Ecuador. The result was the creation of classrooms following a didactic planning, where different resources were observed as presentations of prezi, slideshare, videos of Youtube and applications of Educaplay gamification. As a conclusion, advantages for the students were evidenced from their use, where they were very participative and immersed in virtual environments, with different tools to work collaboratively.
Description: Google Classroom es una herramienta que permite de forma ágil y fácil, gestionar procesos educativos, permitiendo crear clases, asignar deberes, calificar, enviar comentarios y tener acceso a todo el proceso educativo en un solo lugar. El objetivo fue desarrollar aulas en Google classroom para la gestión pedagógica por medio de entornos digitales. La metodología utilizada fue cualitativa, con la participación de 24 estudiantes docentes de la maestría en educación de la Universidad Tecnológica Indoamérica del Ecuador. El resultado fue la creación de aulas siguiendo una planificación didáctica, donde se observaron diferentes recursos como presentaciones de prezi, slideshare, videos de youtube y aplicaciones de gamificación de educaplay. Como conclusión se evidencio su utilización con ventajas para los estudiantes, donde se mostraron muy participativos e inmenso en ambientes virtuales, con diferentes herramientas para trabajar colaborativamente.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/1386
http://revistas.unae.edu.ec/index.php/mamakuna/article/view/340
ISSN: 1390-9940
Appears in Collections:MAMAKUNA No. 14

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
3 google classrom.pdf2.62 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.