Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/1399
Title: Práctica Pedagógica de la Educación Ecuatoriana en el Siglo XXI
Authors: Mendoza Velazco, Derling José
Navarro Cejas, Mercedes
Flores Hinostroza, Elizeth Mayrene
Cejas Martínez, Magda Francisca
Revilla, Lorena Soledad
Keywords: Pedagogía;Modelo educativo;Paradigmas de la investigación;Currículo;Ecuador;Pedagogy;Educational model;Paradigms of research;Curriculum;Ecuador
Issue Date: Jul-2020
Publisher: Universidad Nacional de Educación del Ecuador
Abstract: The objective of the study is to provide a theoretical approach to the applied pedagogical model of Ecuadorian basic education in the course of the 21st century. The research was of a qualitative type, based on phenomenological methodology. The data obtained were provided by 10 key informants, selected in a non-probabilistic manner, as active teachers who had graduated from different universities, both public and private. A semi-structured interview was used as a key instrument for data collection. The results were analyzed in an interpretative way by the researchers in conjunction with the ATLAS.ti operating system, which allowed the categorization of the results to structure a theoretical approximation of the informative deductions of the research.
Description: El objetivo del estudio es brindar una aproximación teórica al modelo pedagógico aplicado de la educación básica ecuatoriana en el transcurso del siglo xxi. La investigación fue de tipo cualitativo, resguardado en la metodología fenomenológica. Los datos obtenidos fueron proporcionados por diez informantes clave, seleccionados de forma no probabilística intencional, como docentes activos egresados de distintas universidades tanto fiscales como particulares. Como instrumento clave para la recolección de datos se utilizó una entrevista de tipo semiestructurado. Los resultados fueron analizados de manera interpretativa por los investigadores en conjunto con el sistema operativo ATLAS.ti, los cuales permitieron la categorización de los resultados para estructurar una aproximación teórica de las deducciones informativas de la investigación.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/1399
ISSN: 0214-8560
Appears in Collections:ARTÍCULOS DE DOCENTES NO AFILIADOS A LA UNAE 2020

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
437-Texto del artículo-2546-1-10-20200701.pdfTexto completo1.02 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.