Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/1479
Title: Proyecto Escolar de Arte Urbano como Estrategia de Fortalecimiento de la cultura Kichwa Amazónica aplicado en estudiantes de octavo año de la UECIB “Amauta Ñanpi”
Authors: Quezada Vera, Cristian Ángel
metadata.dc.contributor.advisor: Pauta Ortiz, Diana Patricia
Keywords: Arte Urbano;Proyecto Escolar;Estrategias Didácticas Artísticas;Cultura;Kichwa Amazónica;Educación Intercultural Bilingüe
Issue Date: 26-Feb-2020
Publisher: Universidad Nacional de Educación del Ecuador
Series/Report no.: TFEIB-PLK;13
Abstract: The work analyzes, explores and collects conceptual data and urban artistic and cultural elements for the design and application of didactic strategies for the strengthening of the Amazonian Kichwa language and culture, through a school artistic project that has been implemented in the eighth grade of the Intercultural Bilingual Community Educational Unit (UECIB) "Amauta Ñanpi". This artistic school project was structured in five methodological processes: diagnosis, socialization, implementation, development and reflection, which allowed the project to be developed and obtain timely information regarding the identification, recognition, assessment, strengthening and consolidation of the current artistic and cultural practices. in the school context.
Description: El trabajo analiza, explora y recoge datos conceptuales y elementos artísticos y culturales urbanos para el diseño y aplicación de estrategias didácticas para el fortalecimiento de la lengua y la cultura kichwa amazónica, mediante un proyecto artístico escolar que se ha implementado en el octavo grado de la Unidad Educativa Comunitaria Intercultural Bilingüe (UECIB) “Amauta Ñanpi”. Este proyecto artístico escolar se estructuró en cincos procesos metodológicos: diagnóstico, socialización implementación, desarrollo y reflexión, mismo que permitieron desarrollar el proyecto y obtener información oportuna en cuanto a la identificación, reconocimiento, valoración, fortalecimiento y consolidación de las prácticas artísticas y culturales presentes en el contexto escolar.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/1479
Appears in Collections:ITINERARIO EN PEDAGOGÍA DE LA LENGUA KICHUA

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tesis Final Quezada.pdfTexto completo4.41 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.