Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/1559
Title: Fortalecimiento de la calidad educativa de la Escuela Héctor Sempértegui mediante el diseño de un Plan de Mejora del Desempeño Docente
Authors: Álvarez Sojos, Lupita Mariana
metadata.dc.contributor.advisor: González Sanmatín, Vilma Azucena
Keywords: Fortalecimiento;Calidad educativa;Plan de mejora;Desempeño docente;Strengthening;Educational quality;Improvement plan;Teaching performance
Issue Date: 6-Apr-2020
Publisher: Universidad Nacional de Educación del Ecuador
Series/Report no.: TM4;423
Abstract: This research is carried out with the aim of strengthening the educational quality of the Héctor Sempértegui García school, through a design of an improvement plan for teaching performance. At a global, regional and national level, we have mechanisms which are proposed for educational quality, so it is important to know the school reality with regard to the quality of education provided in this institution and, based on this, promote a commitment to work in equipment that allows maintaining or reaching an optimum achievement with the specific educational quality standards that have been established at the National level by the Central Level Authorities. At the end of the research, several aspects of the teaching work will be identified that have become weaknesses within their conversion and that influence the educational quality of the school. For this reason, it proposes an improvement plan with actions that overcome the difficulties encountered and maintain the detected strengths, being the manager in charge of executing it as the school's educational leader and directly responsible for the improvement of educational quality.
Description: La presente investigación está realizada con el objetivo de fortalecer la calidad educativa de la escuela Héctor Sempértegui García, mediante el diseño de un plan de mejora para el desempeño docente. A nivel mundial, regional y nacional se plantean mecanismos en pro de la calidad educativa, por lo que es indispensable conocer la realidad escolar referente a la calidad en la educación que ofrece esta institución y en base a ello, fomentar un comprometido trabajo en equipo que permita mantener o alcanzar un óptimo cumplimiento de los estándares que se han establecido a nivel Nacional por las Autoridades para evaluar la calidad educativa. Al finalizar la investigación se identificaron varios aspectos de la labor docente que se han convertido en debilidades dentro de su desempeño y que inciden en la calidad educativa de la Escuela. Por tal razón, se propone un Plan de Mejora con acciones encaminadas a superar las dificultades encontradas, siendo el directivo el encargado de ejecutar el mismo como líder educativo del Plantel y responsable directo del mejoramiento de la calidad educativa.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/1559
Appears in Collections:Maestrías- Especializaciones

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TT FORTALECIMIENTO DE LA CALIDAD EDUCATIVA....pdfTexto completo2.27 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.