Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/1607
Title: La capacitación docente para desarrollar procesos de estimulación temprana en niños con autismo de 1 a 5 años de edad del Centro de Educación Inicial y Estimulación Temprana “Super Babies Gym” de la ciudad de Azogues.
Authors: Maldonado Regalado, Gabriela Alexandra
metadata.dc.contributor.advisor: Herrera Rodríguez, José Ignacio
Keywords: Estimulación temprana;Autismo;Capacitación docente;Early stimulation;Autism;Teacher training
Issue Date: 15-Oct-2020
Publisher: Universidad Nacional de Educación del Ecuador
Series/Report no.: TM4;455
Abstract: The main objective of this work is to propose a training aimed at the teachers of the Center for Initial Education and Early Stimulation ¨Super Babies Gym¨ in the city of Azogues so that they can develop early stimulation processes in children with autism from 1 to 5 years of age. In addition, it aims to justify the importance of early stimulation as a means of detection and intervention in Autism Spectrum Disorder (ASD), supporting the bibliographic evidence, which indicates that early and timely intervention significantly changes the prognosis and quality of life of children under this condition. This study will also address different topics starting from concepts, characteristics, forms of detection, forms of intervention, awareness and inclusion of autism in the classroom. That is why the urgent need to carry out practical theoretical workshops that satisfy the doubts and concerns of teachers about the early stimulation processes in children with autism.
Description: El presente trabajo tiene como objetivo principal proponer una capacitación dirigido a las docentes del centro de Educación Inicial y Estimulación Temprana ¨Súper Babies Gym¨ de la ciudad de Azogues para que desarrollen procesos de estimulación temprana en niños con autismo de 1 a 5 años de edad. Además, pretende justificar la importancia de la estimulación temprana como medio de detección e intervención en el Trastorno del Espectro Autista (TEA), fundamentando la evidencia bibliográfica, la cual indica que una intervención temprana y oportuna, cambia significativamente el pronóstico y la calidad de vida de los niños bajo esta condición. En este estudio también se abordarán distintas temáticas iniciando desde conceptos, características, formas de detección, formas de intervención, sensibilización e inclusión del autismo en las aulas. Es por ello la imperiosa necesidad de realizar talleres teóricos prácticos, que satisfagan las dudas e inquietudes de las docentes sobre los procesos de estimulación temprana en niños con autismo.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/1607
Appears in Collections:Maestrías- Especializaciones

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TESIS GABRIELA ALEXANDRA MALDONADO REGALADO.pdfTexto completo1.61 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.