Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/1681
Title: La música como estrategia para la enseñanza de adjetivos lusófonos para aprendices de portugués como segunda lengua
Other Titles: La música como estrategia para la enseñanza de adjetivos lusófonos para aprendices de portugués como segunda lengua
Authors: Briceño Nuñez, Chess Emmanuel
Keywords: Adjetivos lusófonos;Música;Portugués;Segunda lengua;Lusophone adjectives;Music;Portuguese;Second language
Issue Date: 1-Dec-2020
Publisher: Universidad Nacional de Educación del Ecuador
Abstract: This document presents information on music as a strategy for teaching Lusophone adjectives for learners of Portuguese as a second language. This study was carried out in the state of Sao Paulo, Brazil. The sample is integrated by 80 Spanish-speaking learners, students of Portuguese as a second language, aged between 6 and 17 years old. The research by its nature is exploratory and its objective was to identify the functionality of music as a pedagogical tool in the acquisition of a second language. As an instrument for data collection was used an estimation scale. The activities were developed during the first quarter of 2020, with the purpose of identifying the relevance of music as a didactic strategy in the teaching and learning process.The results obtained reaffirm the utilitarian character of artistic tools in language teaching, at the same time that confirm the effectiveness of music in the domain of lusophone adjectives.
Description: El presente documento presenta información referida a la música como estrategia para la enseñanza de adjetivos lusófonos para aprendices de portugués como segunda lengua. Dicho estudio se desarrolló en el estado de Sao Paulo, Brasil. La muestra estuvo conformada por 80 aprendices hispanohablantes, aprendices de portugués como segunda lengua, con edades comprendidas entre los 6 y 13 años. La inves tigación por su naturaleza es explorativa y tuvo como objeto identificar la funcionalidad de la música como herramienta pedagógica en la adquisición de una segunda lengua. Como instrumento para la recolec ción de datos se empleó una escala de estimación. Las actividades se desarrollaron durante el primer trimestre del año 2020, con el propósito de iden tificar la pertinencia de la música como estrategia didáctica en el proceso de enseñanza y aprendi zaje. Los resultados obtenidos reafirman el carácter utilitario de herramientas artísticas en la enseñanza de idiomas, a la vez que confirman la efectividad de la música en el dominio de adjetivos lusófonos.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/1681
https://revistas.unae.edu.ec/index.php/runae/article/view/431
ISSN: 1390-9940
2550-6848
Appears in Collections:Runae No. 05

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document (2).pdfTexto completo869.86 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.