Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/1686
Title: Quiero ser profesor: autobiografía
Other Titles: I want to be a teacher
Authors: Fabara Garzón, Eduardo
Keywords: Educación;Formación;Superación;Ecuador;Universida de Education;Training;Overcoming;Universities
Issue Date: 1-Dec-2020
Publisher: Universidad Nacional de Educación del Ecuador
Abstract: This autobiography is a personal account of the life of an Ecuadorian teacher, from its origins, to its last years of work; Review your training process, the main milestones of your education in the country and abroad. It refers to the different situations of adversity he had to go through, to his main academic achievements. He mentions the fundamental aspects of his teaching career, the contributions he has given to society and the Ecuadorian education system, to training processes, to the elaboration of educational provisions and to studies and research, some of which have been published in several countries. Two facts are striking: the different entities in which he has worked, always in the field of education and the amount of trips he has made in different countries of the world, in some of them to attend events and in others to teach courses and conferences. This autobiography highlights the positive aspects of a teaching career in which the author had to overcome many difficulties and problems to meet his goals based on perseverance and desire to overcome.
Description: Esta autobiografía es una narración personal de la vida de un profesor ecuatoriano, desde sus orígenes, hasta sus últimos años de trabajo; reseña su proceso formativo, los principales hitos de su educación en el país y en el exterior. Se refiere a las distintas situaciones de adversidad por las que tuvo que pasar, hasta sus principales logros académicos. Hace mención a los aspectos fundamentales de su carrera docente, a los aportes que ha entregado a la sociedad y al sistema educativo ecuatoriano, a los procesos formativos, a la elaboración de disposiciones de carácter educativo y a los estudios e investigaciones, algunas de las cuales han sido publicadas en varios países. Llaman la atención dos hechos, principalmente: las diferentes entidades en las que ha trabajado, siempre en el campo de la educación y la cantidad de viajes que ha realizado por diversos países del mundo, en algunos para asistir a eventos y en otros para dictar cursos y conferencias. Esta autobiografía resalta los aspectos positivos de una carrera docente en la que el autor tuvo que vencer muchas dificultades y problemas para cumplir sus objetivos a base de perseverancia y deseos de superación.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/1686
https://revistas.unae.edu.ec/index.php/runae/article/view/425
ISSN: 1390-9940
2550-6848
Appears in Collections:Runae No. 05

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document (7).pdfTexto completo351.74 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.