Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/1871
Title: Fotografía y GeoGebra, una estrategia posible para descubrir la matemática que nos rodea
Other Titles: Photography and GeoGebra, a possible strategy to discover the mathematics that surrounds us
Authors: Amalia Rizzo, Karina
Keywords: Matemática;Fotografía;GeoGebra;Modelación;Mathematics;Photography;GeoGebra;Modeling
Issue Date: 15-Dec-2020
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Abstract: The purpose of this communication is to discover the mathematics that surrounds us, through the work that can be carried out through the use of photographs and the GeoGebra software. Several examples of easy implementation will be shared, which will allow us to realize the potencial of the GeoGebra program as a didactic resource in the teaching and learning of mathematics. Finally, it will be shown how this alternative is used in the framework of a contest called FotoGebra (www.fotogebra.org), inviting them to carry out this or other similar experiences that allow students to develop digital, mathematical, teamwork skills and artistic.
Description: El propósito de esta comunicación es descubrir la matemática que nos rodea, a través del trabajo que se puede llevar a cabo mediante el uso de fotografías y el software GeoGebra. Se compartirán diversos ejemplos de fácil implementación, que permitirán advertir el potencial del programa GeoGebra como recurso didáctico en la enseñanza y el aprendizaje de la matemática. Finalmente, se mostrará cómo esta alternativa, es utilizada en el marco de un concurso denominado FotoGebra (www.fotogebra.org), invitándolos a llevar a cabo esta u otras experiencias similares que permiten a los estudiantes desarrollar competencias digitales, matemáticas, de trabajo en equipo y artísticas.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/1871
ISBN: 9789942401991
Appears in Collections:Memorias de la II Jornada Ecuatoriana de GeoGebra

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
59-67.pdfTexto completo790.09 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.