Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/2202
Title: Land art, paisajes digitales y relaciones lógico-matemáticas en las experiencias de aprendizaje en Educación Inicial
Other Titles: Land art, digital landscapes and logical-mathematical relationships in learning experiences in Early Childhood Educatio
Authors: Barreiro Moreira, Claudia Marcela
Rodríguez, Diana
Garrido Sacán, Johanna Elizabeth
Keywords: Land art;Lógico-matemática;Paisajes digitales;Digital landscapes;Land art;Logical-maths
Issue Date: 15-Dec-2021
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Abstract: This article on land art, digital landscapes and logical-mathematical relationships in learning experiences in Initial Education (EI) developed at the Universidad Nacional de Educación del Ecuador (UNAE), sought to promote spaces for educational innovation through artistic expression, technology and mathematics. Through a virtual workshop aimed at teachers and students, subjects of the Specific Didactics Construct of the career were articulated with the purpose that it can be replicated in practical activities. A qualitative analysis of the information collected through the application of a questionnaire was carried out, then the resulting products were socialized as good educational practices. It was concluded that it is important to work in various areas in an interdisciplinary way for comprehensive development in early childhood.
Description: El presente artículo, “Land art, paisajes digitales y relaciones lógico-matemáticas en las experiencias de aprendizaje en Educación Inicial (EI),” desarrollado en la Universidad Nacional de Educación del Ecuador (UNAE), informa sobre una investigación que busca propiciar espacios de innovación educativa a través de la expresión artística, la tecnología y la matemática. Mediante un taller virtual dirigido a docentes, y estudiantes, se estableció articular asignaturas del constructo de didácticas específicas de la carrera de EI con el propósito de que pueda ser replicado en actividades prácticas. Se realizó un análisis cualitativo de la información recolectada a través de la aplicación de un cuestionario, posteriormente se socializaron los productos resultantes como buenas prácticas educativas. Se concluyó que es importante trabajar diversas áreas de forma interdisciplinar para la formación integral en la primera infancia.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/2202
ISSN: 25506846
25506854
Appears in Collections:Runae No. 06

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document (1)-27-40.pdfTexto completo408.44 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.