Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/2290
Title: Laboratorio de Aproximación Diagnóstica: espacio creativo-articulador entre práctica preprofesional y modelo pedagógico UNAE
Other Titles: Diagnostic Approach Laboratory: Creative-Articulating Space between Pre-Professional Practice and UNAE’s Pedagogical Model
Authors: Washima Zhunio, María Elena
Narváez, José Patricio
Keywords: Artes;Prácticas preprofesionales;Laboratorio;Lesson study arts;Pre-professional practices;Laboratory;Lesson study
Issue Date: 15-Mar-2022
Abstract: The objective of this research is to determine the most important elements that must be strengthened in the subject Laboratorio de Aproximación Diagnóstica (Laboratory of Diagnostic Approach or LDA) as a space to articulate the link between UNAE’s pedagogical model and preprofessional practices of Pedagogía de las Artes y Humanidades (Pedagogy of Arts and Humanities) degree. It is attached to the topics discussed at the First International Congress of Pedagogy of Arts and Humanities: Poiesis, Praxis and Investigation in Artistic Pedagogical Practices. The purpose of LDA is to make its students reflect on what they have experienced in their pre-professional practices and the learning received through the subjects and pedagogical model of the university, using reflection as a “privileged tool for understanding and of action” (UNAE, 2017). This is why, this laboratory turns into a physical space, in which students reformulate and propose new forms of teaching.
Description: El objetivo de la presente investigación es determinar los elementos a fortalecer en la asignatura Laboratorio de Aproximación Diagnóstica (LAD), la que se entiende como un espacio de articulación entre el modelo pedagógico de la UNAE y la práctica preprofesional en la carrera de Pedagogía de las Artes y Humanidades. Este estudio se adscribe al eje temático del i Congreso Internacional de Pedagogía de las Artes y Humanidades: Poiesis, Praxis e Investigación en las Prácticas Pedagógicas Artísticas. La esencia del LAD es permitir que los estudiantes reflexionen sobre lo observado en las prácticas preprofesionales y a la luz de los aprendizajes de las asignaturas y el modelo pedagógico de la universidad, como “herramienta privilegiada de comprensión y de acción” (UNAE, 2017). Por esto, el laboratorio se convierte en un espacio donde los alumnos reformulan y proponen nuevas formas de quehacer docente.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/2290
ISBN: 9789942783783
Appears in Collections:Pedagogía de las Artes y Humanidades: Praxis, Investigación e Interculturalidad

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pedagogia103-112.pdfTexto completo261.24 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.