Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/2298
Title: Entre imágenes del siglo xx: desde las decisiones editoriales a la experiencia en aula del libro de texto Historia, Geografía y Ciencias Sociales en Chile
Other Titles: Between 20th century images: from editorial decisions to the classroom experience of Historia, Geografía y Ciencias Sociales textbook in Chile
Authors: Olivares Mardones, Catalina
Keywords: Imágenes;Libro de texto;Decisiones editoriales;Reparto de lo sensible;Images;Textbook;Editorial decisions;Distribution of the sensitive
Issue Date: 15-Mar-2022
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Abstract: This inquiry relocates 20th century images transits (movements and circulations) present on History, Geography, and Social Sciences textbook for 11th year of public schools in Chile. The images journey emphasizes their editorial selection and the conversations with editors and teachers. The qualitative research approach is an ethnographic case study from a socioconstructionist approach.
Description: Este es un recorrido que resitúa los tránsitos, movimientos y circulaciones de las imágenes del siglo xx, presentes en el libro de texto de enseñanza de Historia, Geografía y Ciencias Sociales del tercer año de educación secundaria pública en Chile, a partir de la selección editorial de las imágenes y las conversaciones con el profesorado. El abordaje indagatorio cualitativo es un estudio de caso, de corte etnográfico, desde un enfoque socioconstruccionista.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/2298
ISBN: 9789942783783
Appears in Collections:Pedagogía de las Artes y Humanidades: Praxis, Investigación e Interculturalidad

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pedagogia183-192.pdfTexto completo805.51 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.