Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/502
Title: La construcción de la identidad del docente en el siglo XXI
Authors: Álvarez González, Freddy Javier
Keywords: aprender
educadores
vida
arte
pedagogos
ciudadanía
disciplina
política
climática
cultural
learning
educators
life
art
pedagogues
citizenship
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación del Ecuador
Abstract: Un pedagogo es quien pesa el asunto de la transmisión y del aprendizaje de los saberes dentro del acto educativo. Él no es solo quien determina los saberes que deben ser enseñados y aprendidos, es también quien define si esa transmisión de saberes logra la emancipación de los sujetos, de las culturas y de las sociedades. No se trata solo de definir qué debe conocer alguien que deviene ciudadano desde la escuela, es sobre todo anticipar qué tipo de persona se consigue con tales conocimientos y qué mundo construimos cuando cualquier persona aprende tales conocimientos y saberes. A pedagogue is the one who weighs the issue of the transmission and learning of knowledge within the educational Act. He is not only the one who determines the knowledge that must be taught and learned, it is also who defines whether this transmission of knowledge achieves the emancipation of subjects, cultures and societies. It is Not just a matter of defining what someone who becomes a citizen should know from school, it is above all to anticipate what kind of person is achieved with such knowledge and what world we build when anyone learns such knowledge and know-how.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/502
Appears in Collections:CONFERENCIAS

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Maquetado La Construcción de la Identidad docente .pdfTexto completo206,75 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.