Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/589
Title: Cómo motivar en el aprendizaje de la lectura en los estudiantes de entre 12 y 13 años que cruzan el séptimo de educación general básica, correspondiente al subnivel medio de la escuela “otto sharnow”
Authors: Romero Aguirre, Marcia Irene
metadata.dc.contributor.advisor: Álvarez Justel, Josefina
Keywords: motivación;lectura;aprendizaje;maestría en orientación educativa;motivation;reading;learning
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-OE;4
Abstract: The present work deals with the design of an innovative didactic project, close to the interests of the students of 7th year of the School "Otto Sharnow", with the purpose of promoting and promoting reading, it is intended to attend the motivational aspect so that it constitutes a key element in the training of competent readers, capable of learning for themselves, that is, they learn to learn. Reading is the starting point for any learning: reading and analyzing are the key to success throughout the school stage and strengthen teaching - learning. Among the results obtained through this project, we highlight the development of linguistic skills, innovation, creativity and motivation for reading that children show, while at the same time strengthening the awareness of cultural expression, with the creation of stories related to their culture, beliefs and tradition.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Orientación Educativa
Description: El presente trabajo trata sobre el diseño de un proyecto didáctico innovador, cercano a los intereses de los estudiantes de 7° año de la Escuela “Otto Sharnow”, con la finalidad de fomentar y promover la lectura, se pretende atender el aspecto motivacional para que se constituya en un elemento clave en la formación de lectores competentes, capaces de aprender por sí mismo, es decir, que aprendan a aprender. La lectura es el motor de partida para cualquier aprendizaje: leer y analizar son la clave para lograr el éxito en todo la etapa escolar y fortalecer la enseñanza – aprendizaje. Entre los resultados obtenidos mediante este proyecto, se destaca el desarrollo de competencias lingüísticas, la innovación, creatividad y motivación por la lectura que demuestran los niños y niñas, a la vez que se ha conseguido fortalecer la conciencia de expresión cultural, con la creación de cuentos relacionados a su cultura, creencias y tradición.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/589
Appears in Collections:Trabajos de Maestrías en Orientación Educativa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-OE-4.pdfTexto completo1.84 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.