Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/591
Title: Formación para la orientación laboral en los estudiantes de tercero de bachillerato de la unidad educativa César a Tamayo
Authors: Rivera Caiza, Fausto Cesar
metadata.dc.contributor.advisor: Álvarez Justel, Josefina
Keywords: formación;orientación;inserción laboral;maestría en orientación educativa;training;orientation;labor insertion
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-OE;6
Abstract: In the training for career guidance in students of the third year of high school of the Educational Unit "Cesar Tamayo" includes a challenge in directing the student to make a decision in search of overcoming each, this implies that they must be trained with a thinking differently looking for the emotional, social and economic benefit, we have proposed "Encouragement in vocational and professional training to students, following the areas of a program of academic and professional guidance such as: implication and motivation, self-knowledge, academic and professional information, decision-making process and labor insertion. The motivation, the decision and commitment of each student to strengthen their self-esteem and having a clear vision of their future can achieve great goals in life regardless of ethnicity, religion or social status, just need to address the decision making well regret a job desertion.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Orientación Educativa
Description: En la formación para la orientación laboral en los estudiantes de tercero de bachillerato de la Unidad Educativa “Cesar Tamayo” comprende un reto en direccionar al estudiante para tomar una decisión en busca de la superación de cada uno, esto implica que ellos deben formarse con un pensamiento diferente buscando el beneficio emocional, social y económico, nos hemos propuesto “Incentivar en la formación profesional y laboral a los estudiantes, siguiendo las áreas de un programa de orientación académica y profesional como son: Implicación y motivación, conocimiento de sí mismo, información académica y profesional, proceso de toma de decisiones e inserción laboral. La motivación, la decisión y empeño de cada estudiante en fortalecer su autoestima y teniendo una visión clara de su futuro se puede lograr grandes objetivos en la vida sin importar etnia, religión ni estatus social, solo hace falta direccionar bien la toma de decisiones para no lamentar una deserción laboral.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/591
Appears in Collections:Tesis de Maestrías en Orientación Educativa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM_RIVERA FAUSTO GRADUACION.pdfTexto completo1.89 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.