Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/618
Title: El desarrollo del autoconcepto de los estudiantes del cuarto año EGB
Authors: Gualoto Bautista, Marcia Patricia
metadata.dc.contributor.advisor: Massot Lafón, María Inés
Keywords: autoconcepto;autoestima;interculturalidad;maestría en orientación educativa;degree in educational orientation
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-OE;33
Abstract: The self-concept is defined in the way that the human being looks at himself, distinguishing in him a series of characteristics that determines him to value himself positively or negatively. It develops during each stage of the individual's growth, and it is in childhood where it is important to plant a correct self-concept of oneself. This work aims to develop the self-concept of students, through knowledge of their cultural identity, ensuring that each is valued by feeling identified within an ethnic group, deepening in the dress, customs, native languages and important Ecuadorian characters, each ethnic group. It is expected that with a positive development of their self-concept, improve coexistence and respect among peers, sowing mutual appreciation and solidarity in them, with the help and collaboration of the parents of the students.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Orientación Educativa
Description: El autoconcepto se define en la manera como el ser humano se mira así mismo, distingue en él mismo una serie de características que lo determina a valorarse positiva o negativamente. Este, se desarrolla durante cada etapa del crecimiento del individuo, y es en la niñez donde es importante sembrar un autoconcepto correcto de sí mismo. En este trabajo se pretende desarrollar el autoconcepto de los estudiantes, mediante el conocimiento de su identidad cultural, logrando que cada uno se valore al sentirse identificado dentro de un grupo étnico, profundizando en la vestimenta, costumbres, lenguas originarias y personajes ecuatorianos importantes, de cada etnia. Se espera que con un desarrollo positivo de su autoconcepto, mejore la convivencia y respeto entre pares, sembrando en ellos el aprecio mutuo y solidaridad, con la ayuda y colaboración de los padres de familia de los estudiantes.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/618
Appears in Collections:Trabajos de Maestrías en Orientación Educativa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-OE-33.pdfTexto completo1.38 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.