Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/621
Title: Programa de intervención en la resolución de conflictos con estudiantes de segundo año de educación general básica, sección matutina, para prevenir la violencia dentro de la institución.
Authors: Ponce García, Patricia Soledad
metadata.dc.contributor.advisor: Álvarez Justel, Josefina
Keywords: resolución de conflictos;estrategia;metodología;maestría en orientación educativa;conflict resolution;strategy;methodology;degree in educational orientation
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-OE;35
Abstract: The present work has as its objective: To elaborate an Intervention Program in the resolution of conflicts with students of second year, morning section, to prevent violence within the Institution. The methodology used is Active, Participatory, Interactive, and based on the game, being the student the protagonist of learning, for this reason the Management of the classroom has been given relevance, since the teacher will provide an adequate environment in which the activities will be carried out. , according to the age of the students. The results that have been seen have been favorable inside and outside the classroom. Their representatives have given a positive testimony about the behavior of their represented. It has been observed that the level of aggressiveness among peers has decreased markedly. We hope to implement this intervention program throughout the institution so that both children and young people use appropriate strategies to resolve conflicts peacefully
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Orientación Educativa
Description: El presente trabajo tiene como objetivo: Elaborar un Programa de Intervención en la resolución de conflictos con estudiantes de segundo año de E.G.B, sección matutina, para prevenir la violencia dentro de la Institución. La metodología utilizada es activa, participativa, interactiva, y basada en el juego, siendo el alumno protagonista del aprendizaje, por ello se ha dado relevancia a la gestión del aula, ya que el docente proporcionará un ambiente adecuado en el cual se efectuarán las actividades, acorde a la edad del alumnado. Los resultados que se han podido visualizar han sido favorables dentro y fuera del aula clase, Sus representantes han dado un testimonio positivo sobre el comportamiento de sus representados. Se ha observado que el nivel de agresividad entre compañeros ha disminuido notablemente. Esperamos implementar este programa de intervención en toda la institución para que tanto niños como jóvenes utilicen estrategias adecuadas para resolver conflictos de forma pacífica.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/621
Appears in Collections:Trabajos de Maestrías en Orientación Educativa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-OE-35.pdfTexto completo1.55 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.