Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/624
Title: Mejorar la lectura comprensiva, en los estudiantes del sexto año de educación básica. unidad educativa “José Acosta Vallejo”
Authors: Flores Pérez, María Angélica
metadata.dc.contributor.advisor: Pérez Clemente, Gemma
Keywords: comprensión;enseñanza;lectura;maestría en orientación educativa;understanding;teaching;reading
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-OE;39
Abstract: This research is about the correct application of strategies to achieve an adequate reading comprehension, is focused on the area of language and literature for students of the Sixth Year of Basic Education of the Educational Unit "José Acosta Vallejo" Within the teaching - learning process, a correct reading comprehension, strengthens the process of apprehension of knowledge whose results optimize the learning in the different subjects. In the development of the research, it allowed to show that the students have very little attachment and interest in reading, these aspects allowed me to strengthen the strategies to achieve a correct reading comprehension. In the process we find, diversity of techniques and strategies of reading comprehension to be applied, in the students that allow to optimize the teaching - learning process. This project will have an effective and efficient application through the teaching contribution, to its students at all levels of the educational institution.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Orientación Educativa
Description: La presente investigación versa sobre la correcta aplicación de estrategias para lograr una adecuada comprensión lectora, está enfocado al área de lengua y literatura para estudiantes del Sexto Año De Educación Básica de la Unidad Educativa “José Acosta Vallejo”Dentro del proceso enseñanza - aprendizaje, una correcta comprensión lectora, fortalece el proceso de aprehensión de conocimientos cuyos resultados optimizan el aprendizaje en las distintas asignaturas. En el desarrollo de la investigación, permitió evidenciar que los estudiantes tienen muy poco apego e interés por la lectura, estos aspectos me permitieron, fortalecer las estrategias para alcanzar una correcta comprensión lectora. En el proceso encontramos, diversidad de técnicas y estrategias de comprensión lectora hacer aplicadas, en los estudiantes que permitan optimizar el proceso enseñanza – aprendizaje. Este proyecto tendrá una eficaz y eficiente aplicación mediante el aporte docente, para con sus estudiantes en todos los niveles de la Institución educativa.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/624
Appears in Collections:Trabajos de Maestrías en Orientación Educativa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-OE-39.pdfTexto completo3.93 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.