Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/625
Title: Cómo orientar a los estudiantes del nivel medio a desarrollar competencias emocionales.
Authors: Valenzuela Araguillín, Silvia Janeth
metadata.dc.contributor.advisor: Monferrer Troncho, Xavier
Keywords: emoción;gestión,;autoconfianza;maestría en orientación educativa;degree in educational orientation
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-OE;40
Abstract: Consider that emotional education is an important factor in the development of every human being and that their emotional part depends a lot on both internal and external factors, this is how teachers must develop emotional competences in students so they learn to manage their emotions and, in this way, to be able to reach an improvement in the process of their learning. As a result, what we will achieve is that our students have security and self-confidence, the same that must develop from entering the school stage to adulthood, in order to help them control their emotions and avoid negative attitudes that harm school coexistence. It is important to teach social and emotional skills to students to contribute to their psychological and cognitive development, because we should not think that cognition and emotions are two aspects that are isolated
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Orientación Educativa
Description: Considerar que la educación emocional en un factor importante en el desarrollo de todo ser humano y que su parte emocional depende mucho, tanto de factores internos como los externos, es así como los docentes debemos desarrollar competencias emocionales en los alumnos para que aprendan a gestionar sus emociones y de esta manera poder alcanzar un mejoramiento en el proceso de su aprendizaje. Como resultado lo que lograremos conseguir es que nuestros estudiantes tengan seguridad y confianza en sí mismos, esto se debe desarrollar desde que ingresa a la etapa escolar hasta su vida adulta, con el fin de ayudarles a controlar sus emociones y poder evitar actitudes negativas que perjudican la convivencia escolar. Es importante enseñar habilidades sociales y emocionales a los alumnos para contribuir en su desarrollo psicológico y cognitivo, pues no debemos pensar que la cognición y las emociones son dos aspectos que van aislados.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/625
Appears in Collections:Trabajos de Maestrías en Orientación Educativa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-OE-40.pdfTexto completo1.95 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.