Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/630
Title: Detección y desarrollo de los estilos de aprendizaje para mejorar el rendimiento académico de los estudiantes de quinto año de educación básica de la escuela cesar Augusto Tamayo.
Authors: Chimarro Chimarro, Nancy Rocío
metadata.dc.contributor.advisor: Martínez Molina, Oscar Antonio
Álvarez González, Manuel
Keywords: estilos de aprendizaje;aprendizaje significativo;rendimiento académico;maestría en orientación educativa;learning styles;meaningful learning;academic performance;degree in educational orientation
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-OE;45
Abstract: This TFM has the implementation of learning styles development with its previous detection, with the use of different resources and strategies to achieve a meaningful learning. To improve academic performance, with the evaluation of children's learning. Students show an open mind and can overcome any challenge that comes their way, they can also find solutions to questions they have. Their learning is evaluated by applying a payroll scheme where each student is qualified with characteristics listed in the table and conclusions are drawn and decisions are made about which style of learning suits each student, based on their performance in the classroom with the activities that they are assigned.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Orientación Educativa
Description: Este TFM posee la implementación del desarrollo de estilos de aprendizaje con su previa detección, con la utilización de diferentes recursos y estrategias para lograr un aprendizaje significativo. Para mejorar el rendimiento académico, con la evaluación del aprendizaje de los niños. Los estudiantes muestran una mente abierta y pueden superar cualquier reto que se les presente, ellos también pueden buscar soluciones a interrogantes que tengan. Se evalúa su aprendizaje aplicando un esquema de nómina en donde se califica a cada alumno con características enlistadas en el cuadro y se sacan conclusiones y toman decisiones de cuál estilo de aprendizaje le conviene a cada alumno, basado en su desenvolvimiento en el aula con las actividades que se les asignan.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/630
Appears in Collections:Trabajos de Maestrías en Orientación Educativa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-OE-45.pdfTexto completo645.59 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.