Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/631
Title: Unidad didáctica de estrategias metodológicas para mejorar el autoestima en los estudiantes
Authors: Muñoz Secaira, Miryan Elizabeth
metadata.dc.contributor.advisor: Bazoco García, José Antonio
Keywords: autoestima;mejora de la autoestima;estrategias metodológicas;maestría en orientación educativa;self steem;self steem;methodological strategies;degree in educational orientation
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-OE;46
Abstract: Self esteem is essential for the development of the whole child, and being so relevant, it is logical to think thatyou should be educated and worked from home and continuos/ y in the school environment, so from their early age should have a process in which students ara participats in the improvement of self, esteem. That is why the present didactic propasal aims to promate self estreem as past of the integral education, through hte program of methodoogical atrategies in hte students of the fourth year of basic education. The didactic unit of strategies, has allowed us to improve the self estreem in the education of the estudents, which will serve as aguide to enhance a good performance in both the educational ant social fielts, and whose participation depents on the development of life in both the personal and profesional in to face and challenge thet comes your way.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Orientación Educativa
Description: La autoestima es imprescindible para el desarrollo integral del niño, y al ser tan relevante, es lógico pensar que debe ser educado y trabajado desde su hogar y continuamente en el ámbito escolar, por lo que desde su temprana edad deben tener un proceso en el cual los estudiantes sean partícipes de la mejora de autoestima. Es por ello que la presente propuesta didáctica plantea fomentar la autoestima como parte de la educación integral, a través del programa de estrategias metodológicas en los estudiantes de cuarto año de educación básica. La unidad didáctica de estrategias, nos ha permitido mejorar la autoestima en la educación de los estudiantes, las mismas que servirán de guía para potenciar un buen desempeño en el campo educativo como en lo social, y de cuya participación dependa el desarrollo de vida tanto en lo personal y profesional es decir enfrentarse a cualquier reto que se le presente.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/631
Appears in Collections:Trabajos de Maestrías en Orientación Educativa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-OE-46 .pdfTexto completo731.72 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.