Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/633
Title: Cómo lograr un ambiente positivo y favorecedor del aprendizaje en el aula
Authors: Freijo Ruíz, Álvaro Luis
metadata.dc.contributor.advisor: Monferrer Troncho, Xavier
Keywords: positive environments;learning;activities;maestría en orientación educativa;positive environments;learning;activities
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-OE;48
Abstract: The objective of the present project is to propose a series of motivational and participatory activities to promote in the students the socialization and the enviromental classroom's changes, with their classmates, thus reducing the aggression and hostility situations. In the experimentation of each one of the 10 activities it was possible to determine 90% of them were successfully worked by the students which showed their agreement in the active participation of the same, where it was possible to show a better organization, socialization of ideas, exposition of points of view and also the collaborative and cooperative work that were essential in each of the activities. The experimentation of the activities took from 3 to 4 weeks of duration of the class's hours established in the subject "education for citizenship
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Orientación Educativa
Description: El objetivo del presente estudio es proponer una serie de actividades motivacionales y participativas para fomentar en los estudiantes la socialización y cambio de ambiente en el aula de clases, con sus compañeros, disminuyendo así las situaciones de agresión y hostilidad. En la experimentación de cada una de las 10 actividades se pudo determinar que el 90% de las actividades fueron trabajadas con éxito por los estudiantes los cuales demostraron estar de acuerdo en la participación activa de las mismas, donde se pudo evidenciar una mejor organización, socialización de ideas, exposición de puntos de vistas, y también el trabajo colaborativo y cooperativo que fueron esenciales en cada una de las actividades. La experimentación de las actividades presento un tiempo de 3 a 4 semanas y con la duración de las horas clases establecidas en la asignatura “educación para la ciudadanía”.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/633
Appears in Collections:Trabajos de Maestrías en Orientación Educativa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-OE-48.pdfTexto completo1.32 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.