Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/635
Title: Programa para el Desarrollo de Competencias Emocionales en Niños de 4 a 6 años
Authors: Sánchez Andrango, Luz Margarita
metadata.dc.contributor.advisor: Álvarez Justel, Josefina
Keywords: inteligencia emocional;competencias emocionales;emociones;maestría en orientación educativa;emotional intelligence;emotional competences;emotions;degree in educational orientation
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-OE;50
Abstract: The present work is framed in the Emotional Intelligence field, which collects contributions from leading researchers and authors in this area, specifically it is a program of preventive and development that has as its general objective: the implementation of an intervention program that encourages the development of basic emotional competences, to favor the integral development of children and contribute to the improvement of school coexistence. The main results observed in the children participating in the program were the behavior change, especially in the resolution of conflicts by putting the strategies worked into practice in their daily coexistence. It is important that in the educational field the students are really considered as an integral being that cannot be divided in mind and heart, and work both the acquisition of academic knowledge’s as tools and strategies for life.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Orientación Educativa
Description: La presente propuesta está enmarcada en el campo de la Inteligencia Emocional, la cual recoge aportes de destacados investigadores y autores en esta área, específicamente se trata de un programa de carácter preventivo y de desarrollo que tiene como objetivo general: la implementación un programa de intervención que fomente el desarrollo de competencias emocionales básicas, para favorecer el desarrollo integral de los niños y contribuir con la mejora de la convivencia escolar. Los principales resultados observados en los niños participes del programa fue el cambio de comportamiento, especialmente en la resolución de conflictos mediante la puesta en práctica en su convivencia cotidiana las estrategias trabajadas. Es importante que en el ámbito educativo realmente se considere a los estudiantes como un ser integral al cual no se le puede dividir mente y el corazón y se trabaje tanto la adquisición de conocimientos académicos como herramientas y estrategias para la vida.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/635
Appears in Collections:Trabajos de Maestrías en Orientación Educativa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-OE-50.pdfTexto completo2.44 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.