Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/637
Title: Técnicas de estudio para la mejora del rendimiento académico de los estudiantes del bachillerato de la unidad educativa “Siete de Octubre”
Authors: Zambrano Duarte, Luis Efraìn
metadata.dc.contributor.advisor: Massot Lafón, María Inés
Keywords: rendimiento académico;técnicas de estudio;maestría en orientación educativa;academic performance;study techniques;degree in educational orientation
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-OE;52
Abstract: Academic performance is considered, as an indicator of learning achieved by the student, as a reference of compliance in relation to the objectives established in the study program; This research is descriptive because it is related to the achievement of the research objective, since it will allow knowing the situations or conflicts in relation to the variables under study such as: the study techniques of students and their influence on performance academic, for what is needed the exact description of the activities and process that involve the investigation; In addition, a survey was applied that includes 33 Items and that measures 6 aspects among which can be mentioned: place, table, chair, study table, time and way of work, the same ones that deal with study techniques, which are dichotomous ; the same one that is used by the Orientation Department of the Jovellanos Royal Institute of Secondary Education.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Orientación Educativa
Description: El rendimiento académico es considerado, como un indicador de aprendizaje alcanzado por el estudiante, como referencia del cumplimiento en relación a los objetivos establecidos en el programa de estudio; esta investigación es de tipo descriptiva porque se relaciona con la consecución del objetivo de la investigación, ya que permitirá conocer las situaciones o conflictos en relación a las variables objeto de estudio como son: las técnicas de estudio de los estudiantes y su influencia en el rendimiento académico, para lo que se necesita la descripción exacta de las actividades y proceso que implican la investigación; además se aplicó una encuesta que comprende 33 Items y que mide 6 aspectos entre los cuales se puede mencionar: lugar, mesa, silla, mesa de estudio, tiempo y forma de trabajo, los mismo que tratan sobre técnicas de estudio, las cuales son dicotómicas; la misma que es utilizado por el Departamento de Orientación del Real Instituto Jovellanos de Educación Secundaria.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/637
Appears in Collections:Trabajos de Maestrías en Orientación Educativa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-OE-52.pdfTexto completo3.4 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.