Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/641
Title: Programa de orientación académica y profesional para la etapa de transición de los estudiantes de décimo año de educación general básica paralelo “a” al primer nivel bachillerato en la unidad educativa San Camilo
Authors: Ponce Sosa, Fanny Irene
metadata.dc.contributor.advisor: Reoyo González, Imma
Keywords: orientación vocacional;desarrollo de la carrera;toma de decisiones;maestría en orientación educativa;vocational guidance;career development;decision making
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-OE;56
Abstract: This work was designed to provide psycho-pedagogical support to the tenth grade students of basic education to face the transition stage towards the baccalaureate, with the planned activities their personality is explored, research is motivated and detailed information is provided to facillitate the path of knowledge until reaching the maturity of the career so that they make pertinent decisions focused on job performance in a context of their preference. The academic orientation leads to discover skills that young people possess, and which are necessary tools to direct their present and direct their future, projecting an active professional life. The results of executing orientation programs will always be prosperous because the student will inquire about his true vocation so that his work becomes a hobby and not an obligation in the workplace
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Orientación Educativa
Description: Este trabajo fue diseñado para brindar apoyo psicopedagógico a los estudiantes de décimo año de educación básica para afrontar la etapa de transición hacia el bachillerato, con las actividades planificadas se explora su personalidad, se motiva a la investigación y se brinda información detallada que facilite al camino del conocimiento hasta alcanzar la madurez de la carrera para que tomen decisiones pertinentes enfocadas al desempeño laboral en un contexto de su preferencia. La orientación académica conlleva a descubrir habilidades que poseen los jóvenes, y que son herramientas necesarias para encaminar su presente y direccionar su futuro, proyectándose así una vida profesional activa. Los resultados de ejecutar programas de orientación siempre serán prósperos porque el estudiante indagará sobre su verdadera vocación para que su trabajo se convierta en un hobby y no en obligación en el ámbito laboral. Palabras claves:
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/641
Appears in Collections:Trabajos de Maestrías en Orientación Educativa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-OE-56.pdfTexto completo4.69 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.