Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/644
Title: Intervención psicopedagógica en adolescentes con conductas disruptivas
Authors: Aguagallo Orozco, Luis Alfonso
metadata.dc.contributor.advisor: Massot Lafón, María Inés
Keywords: conductas disruptivas;adolescentes;proceso de aprendizaje;maestría en orientación educativa;disruptive behavior;adolescents;learning process;degree in educational orientation
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-OE;59
Abstract: The disruptive behaviors of adolescents in the classroom require more attention to identify the possible causes that cause this type of behavior, among which we could mention marginality, intrafamily violence, demotivation in the classroom, low self-esteem, among others. The present Master's Thesis (TFM) aims to address this problem by visualizing it from the family and the school, applying appropriate instruments to identify the needs of the School, based on the results, alternative solutions are proposed, involving all the educational community, and achieve the maximum decrease, the negative incidences caused by inappropriate behaviors in the learning process of the students of the Basic Cycle of the Educational Unit Seven of October.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Orientación Educativa
Description: Las conductas disruptivas de los adolescentes en las aulas, requieren de mayor atención para identificar las posibles causas que ocasionan este tipo de conductas, entre algunas de ellas se podría mencionar la marginalidad, violencia intrafamiliar, desmotivación en el aula, baja autoestima, entre otras. El presente Trabajo de Fin de Máster (TFM) pretende abordar esta problemática visualizándola desde la familia y la escuela, aplicando instrumentos apropiados que permitan identificar de las necesidades del Plantel, en base a los resultados se proponen alternativas de solución, que involucran a toda la comunidad educativa, y lograr disminuir al máximo, las incidencias negativas que provocan las conductas inapropiadas en el proceso de aprendizaje de los estudiantes del Ciclo Básico de la Unidad Educativa Siete de Octubre.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/644
Appears in Collections:Trabajos de Maestrías en Orientación Educativa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-OE-59.pdfTexto completo1.78 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.