Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/645
Title: Implementación de un programa centrado en las competencias emocionales y comunicativas para la solución de conflictos en el aula de clase
Authors: Cauja Cali, María Mercedes
metadata.dc.contributor.advisor: Miralles Pascual, Edelmira Rosa
Keywords: inteligencia emocional;educación emocional;emociones;maestría en orientación educativa;emotional intelligence;emotional education;emotions;degree in educational orientation
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-OE;60
Abstract: The present final work of the Master shows the design of a didactic proposal to promote the education of the emotional intelligence in the students of fourth year of basic education. For this design, an inquiry was made about the concept of emotional intelligence; and about emotions. The didactic unit focuses on Emotions, is an increasingly important topic in the field of education and in our society. With this proposal, it is intended to support the importance of Emotional Education from the earliest ages to contribute to the full development of the child. Finally, a didactic unit with different activities is proposed to promote two components of emotional intelligence: emotional self-awareness and self-control of emotions.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Orientación Educativa
Description: El presente trabajo final del Master muestra el diseño de una propuesta didáctica para promover la educación de la inteligencia emocional en los alumnos de cuarto año de educación básica. Para este diseño, se realizó una indagación sobre el concepto de inteligencia emocional; y sobre las emociones. La unidad didáctica se centra en las Emociones, es un tema de actualidad cada vez más importante en el ámbito de la educación y en nuestra sociedad. Con esta propuesta, se pretende apoyar la importancia de la Educación Emocional desde las edades más tempranas para contribuir al desarrollo íntegro del niño. Finalmente se propone una unidad didáctica con diferentes actividades, para promover dos componentes de la inteligencia emocional: la autoconciencia emocional y el autocontrol de las emociones.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/645
Appears in Collections:Trabajos de Maestrías en Orientación Educativa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-OE-60.pdfTexto completo1.62 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.