Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/646
Title: Unidad Didáctica de trabajo cooperativo para entender la diversidad en el aula de clases de los alumnos del noveno año de educación general básica de la Unidad Educativa Guillermo Baquerizo Jiménez
Authors: Almache Vargas, Maite Estefanía
metadata.dc.contributor.advisor: Miralles Pascual, Edelmira Rosa
Keywords: trabajo cooperativo;diversidad de estudiantes;maestría en orientación educativa;cooperative work;diversity of students
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-OE;61
Abstract: He theme of my didactic unit is cooperative work to understand the diversity of students in the classroom, starting by going through my memory the experience of working with diverse students and sharing with them teachings, dances, songs, public speaking contests, programs, party such as reading, sports, exhibitions in open houses, civic dates, changes of flaggers and without number of activities I could distinguish that in a classroom we work with diverse students, the main objective is that everyone has equal participation promoting integration and collaboration. The result has been students working and learning together in teams recognizing positive aspects of collaborative work, the results are forging competitive students but also cooperative solidarity and participation learning that group work can multiply positive consequences, that is, they have a double responsibility to learn what that they are taught and that they also contribute so that their classmates learn.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Orientación Educativa
Description: El tema de mi unidad didáctica es trabajo cooperativo para entender la diversidad de estudiantes en el aula de clases, empezando por recorrer en mi memoria la experiencia de trabajar con estudiantes diversos y compartir con ellos enseñanzas, bailes, cantos, concursos de oratoria, animación de programas, fiesta como la de la lectura, práctica de deportes, exposiciones en casas abiertas, fechas cívicas, cambios de abanderados y sin número de actividades he podido distinguir que en un aula de clases trabajamos con estudiantes diversos, el objetivo principal es que todos tengan una participación igualitaria promoviendo la integración y la colaboración. El resultado ha sido alumnos trabajando y aprendiendo juntos en equipos reconociendo aspectos positivos del trabajo colaborativo, los resultados son forjar estudiantes competitivos pero también cooperativos solidarios y participativos aprendiendo que el trabajo en grupo puede multiplicar consecuencias positivas, es decir ellos tienen una doble responsabilidad aprender lo que se les enseña y la de contribuir también para que aprendan sus compañeros.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/646
Appears in Collections:Trabajos de Maestrías en Orientación Educativa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-OE-61.pdfTexto completo1.47 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.