Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/647
Title: Programa para la mejora de los métodos de estudio en los estudiantes de sexto año de educación básica
Authors: Flores Pérez, Irene Guadalupe
metadata.dc.contributor.advisor: Álvarez Justel, Josefina
Keywords: rendimiento;actitud;hábitos;maestría en orientación educativa;performance;attitude;habits
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-OE;62
Abstract: This Intervention Program was carried out in view of the fact that 70% of the students had low academic performance in the basic areas, due to the lack of homework and as a teacher I saw the need to look for new motivating strategies, in order that the students change their attitude and acquire the same habits that are essential in the educational task, and in the personal training of the individual. The main objective is to raise awareness among students of the importance of developing habits of study and practice of values, through motivations, to reduce the low academic performance. I must say that this intervention program gave me good results because I was able to show the decrease in underperformance and the number of students who do not complete their homework. In conclusion, this program aspires to implement it throughout the institution since it is an institutional problem.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Orientación Educativa
Description: Este Programa de intervención lo he realizado en vista de que un 70% de estudiantes tenían bajo rendimiento académico en las áreas básicas, debido al incumplimiento de tareas escolares y como maestra tutora vi la necesidad de buscar nuevas estrategias motivadoras, con el fin que los estudiantes cambien de actitud y adquieran hábitos los mismos que son indispensables en el quehacer educativo, y en la formación personal del individuo .El objetivo principal, es concienciar en los estudiantes la importancia de desarrollar hábitos de estudio y práctica de valores, mediante motivaciones, para disminuir el bajo rendimiento académico. Debo manifestar que este programa de intervención me dio buenos resultados porque pude evidenciar la disminución del bajo rendimiento y el número de estudiantes que no cumplan con sus tareas escolares. Como conclusión este programa aspiro implementarlo en toda la institución puesto que es un problema institucional.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/647
Appears in Collections:Trabajos de Maestrías en Orientación Educativa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TTFM-OE-62.pdfTexto completo2.83 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.