Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/657
Title: Implementación de la Unidad Didáctica: “Dile No a la Discriminación Racial”
Authors: Ortega Salvador, Eduardo Alberto
metadata.dc.contributor.advisor: Reoyo González, Imma
Keywords: discriminación racial;rasgos históricos;reflexión;tolerancia;maestría en orientación educativa;racial discrimination;historical traits;reflection;tolerance;degree in educational orientation
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-OE;73
Abstract: The present work includes the planning and reflection on the didactic unit entitled "No to racial discrimination". The application was made with sixth grade students of the Mixed Fiscal School Carcelén located in Quito, Ecuador. In the planning of the seven classes of the unit are included the learning objectives, the didactic sequence implemented, the contents of each class and the resources used. In the application of this didactic unit, a series of methodological principles were taken into account that aimed to develop the reflective capacity of the students as an essential foundation for each student to freely adopt a position on the problem of racial discrimination. Section 4 includes a series of reflections on the implemented action and suggests a series of proposals to implement future units that address the issue of racism in our schools and colleges.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Orientación Educativa
Description: El presente trabajo incluye la planificación y reflexión sobre la unidad didáctica titulada “No a la discriminación Racial”. La aplicación se la hizo con alumnos de sexto grado de básica de la Escuela Fiscal Mixta Carcelén ubicada en Quito Ecuador. En la planificación de las siete clases de la unidad se incluyen los objetivos de aprendizaje, la secuencia didáctica implementada, los contenidos de cada clase y los recursos utilizados. En la aplicación de esta unidad didáctica se tomaron en cuenta una serie de principios metodológicos que apuntaron a desarrollar la capacidad reflexiva de los alumnos, como fundamento esencial para que cada alumno libremente adopte una posición frente al problema de la discriminación racial. En el apartado 4 se incluyen una serie de reflexiones sobre la acción implementada y se sugieren una serie de propuestas para implementar futuras unidades que traten el tema del racismo en nuestras escuelas y colegios.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/657
Appears in Collections:Trabajos de Maestrías en Orientación Educativa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-OE-73.pdfTexto completo898.69 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.