Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/661
Title: Unidad didáctica centrada en la atención a la diversidad
Authors: Cabascango Arias, Nelly Elizabeth
metadata.dc.contributor.advisor: Pérez Clemente, Gemma
Keywords: atención;diversidad;trabajo cooperativo;maestría en orientación educativa;attention;diversity;cooperative work;degree in educational orientation
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-OE;77
Abstract: Classrooms are spaces where we find a diversity of students with equal opportunities, but with differences in the rhythms of learning, skills and abilities, with the teacher's task to include students who have educational needs. The main objective of the TFM is to develop a Didactic Unit focused on the Attention to Diversity, aimed at students of the Sixth Grade of Basic General Education, contemplates seven work sessions, initially a situational diagnosis was made on the cohesion of the group, for later implement integration activities, self-knowledge and practice of social skills. The main strategy is cooperative work where they learn to work as a team because each member assumes a role, a commitment to cooperation, resulting in: group integration, support among equals, respect for differences and the teacher's opportunity, for specifically address the student who has learning problems
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Orientación Educativa
Description: Las aulas de clase son espacios donde encontramos diversidad de alumnos con igualdad de oportunidades, pero con diferencias en los ritmos de aprendizaje, en las habilidades y capacidades, siendo la tarea del docente incluir a los alumnos que presentan necesidades educativas.El objetivo principal del TFM es desarrollar una Unidad Didáctica Centrada en la Atención a la Diversidad, dirigida a los estudiantes de Sexto Grado de Educación General Básica, contempla siete sesiones de trabajo, se realizó inicialmente un diagnóstico situacional sobre la cohesión del grupo, para posteriormente implementar actividades de integración, autoconocimiento y práctica de habilidades sociales. La estrategia principal es el trabajo cooperativo en donde aprenden a trabajar en equipo porque cada miembro asume un rol, un compromiso de cooperación, dando como resultado: la integración grupal, el apoyo entre iguales, respeto a las diferencias y la oportunidad del docente, para atender específicamente al estudiante que presenta problemas de aprendizaje.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/661
Appears in Collections:Tesis de Maestrías en Orientación Educativa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
S03_OE TFM NELLY CABASCANGO.pdfTexto completo2.16 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.