Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/662
Title: El Aprendizaje basado en Proyectos y su Evaluación como una Estrategia de Intervención Integral
Authors: Cárdenas Chávez, Evelyn Gabriela
metadata.dc.contributor.advisor: Pérez Clemente, Gemma
Keywords: aprendizaje basado en proyectos;evaluación;cine;maestría en orientación educativa;problem based learning;assessment;film;degree in educational orientation
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-OE;72
Abstract: In order to establish a new way of evaluating the academic activities in the Educational Institution, different innovative teaching strategies emerge, in order to make a real change in traditional education, in which the students pass to make the main actors, developing in them knowledge and reflection. With this purpose, the ABP Didactic Unit and its evaluation as an Inclusive evaluation strategy were carried out for the students of the sixth year of EGB of the "Simón Rodríguez" Educational Institution.The main purpose of the innovative proposal is to provide support in the educational field, with the implementation of a methodology that complements the topics of any area, through the application of projects designed to improve the carrying out of research activities with the purpose of training students of an integral way The proposed methodology was applied in the micro project "the world of cinema" which links the objectives of active pedagogy, the subject-object interaction to generate knowledge; the study of audiovisual language should be part of the school's curriculum. With this film project we try to explain this inexplicable absence. The world of cinema is a complete audiovisual art since it integrates various knowledge such as: art, technique, language and image, document and fun, fantasy and reality
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Orientación Educativa
Description: En miras de establecer una nueva forma de evaluar las actividades académicas en la Institución Educativa, surgen distintas estrategias didácticas innovadoras, con el fin de realizar un verdadero cambio en la educción tradicional, en el que los estudiantes pasen hacer los actores principales, desarrollando en ellos el saber y la reflexión. Con este propósito se realizó la Unidad Didáctica El ABP y su evaluación como una estrategia de evaluación Inclusiva, a los estudiantes del sexto Año de EGB de la Institución Educativa “Simón Rodríguez” La propuesta innovadora tiene como meta principal brindar apoyo en el ámbito educativo, con la implementación de una metodología que complemente los temas de cualquier área, mediante la aplicación de proyectos diseñados para mejorar la realización de actividades investigativas con el propósito de formar a los estudiantes de una manera integral. La metodología propuesta fue aplicada en el micro proyecto “el mundo del cine” el cual vincula los objetivos de la pedagogía activa, la interacción sujeto -objeto para generar conocimiento; el estudio del lenguaje audiovisual debería formar parte del currículo de la escuela. Con este proyecto cinematográfico intentamos explicar esta inexplicable ausencia. El mundo del cine es un arte audiovisual completo ya que integra varios saberes como: arte, técnica, lenguaje e imagen, documento y diversión, fantasía y realidad.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/662
Appears in Collections:Trabajos de Maestrías en Orientación Educativa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-OE-72.pdfTexto completo2.05 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.