Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/663
Title: Programa de intervención en educación emocional para mejorar la relación tonico-emocional entre el docente y el estudiante con discapacidad intelectual y o motriz en el aula inclusiva.
Authors: Pozo Mejía, Ana Maria
metadata.dc.contributor.advisor: Sabariego Puig, Marta
Keywords: relación tónico-emocional;diversidad;inclusión;gestión del aula;educación emocional;maestría en orientación educativa;emotional-tonic relationship;diversity;inclusion, classroom management;Emotional education;degree in educational orientation
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-OE;78
Abstract: RTEI PROGRAM (Inclusive tonic-emotional relationship). This prevention program supports the movement of non-abandonment of the inclusive school by the inadequate tonic-emotional relationship between the teacher and the student with disability. Diversity in the classroom is one of the fundamental guidelines for the best time in the learn space. Multilevel education prepares the teacher to face the challenge of inclusion accompanied with the development of emotional education in the classroom through techniques that tend to improve the tonic-emotional relationship between teachers and students. Raise awareness and establish the construction of an efficient and modified emotional-emotional relationship with students with or without disabilities, generating spaces of relaxation and bonding to provoke meaningful learning and systemic relationships. This program of Intervention in Emotional Education PRTEI is designed to correct and execute good practices in the classroom through specific techniques of emotion management, hierarchical supports and learning processes for all. The results obtained after knowledge through workshops is to understand the diversity of students, learning styles that exist in the classroom and the best strategies to face them. The intervention program was implemented and an improvement in the tonic-emotional relationship in the inclusive classroom was identified. Intervention Models are the theoretical-practical basis of what has been learned in the subject of Guidance and tutoring are valid and have generated improvements for the benefit of students. Learning will improve if teachers take into account in their pedagogical decisions the student with their center of interest.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Orientación Educativa
Description: Programa RTEI (Relación tónico-emocional inclusiva). Este programa de prevención apoya al movimiento del no abandono de la escuela inclusiva por la inadecuada relación tónico- emocional entre el docente y el estudiante con discapacidad. La diversidad en las aulas es una de las pautas fundamentales para mejorar la calidad educativa. La educación multinivel prepara al docente a enfrentar el desafío de la inclusión acompañada con el desarrollo de la educación emocional en las aulas por medio de técnicas que propenden mejorar la relación tónico- emocional entre docentes y estudiantes. Concientizar e Instaurar la construcción de una eficiente y modificada relación –tónico- emocional con los estudiantes con o sin discapacidad generando espacios de relajación y vinculación para provocar aprendizaje significativo y relaciones sistémicas. Este programa de Intervención en Educación Emocional PRTEI está diseñado para corregir y ejecutar buenas prácticas en el aula mediante técnicas específicas de manejo de emociones, apoyos jerarquizados y procesos de aprendizaje para todos. Los resultados obtenidos después del conocimiento mediante talleres es comprender la diversidad de estudiantes, estilos de aprendizaje que existe en el aula y las estrategias idóneas para enfrentarlas. Se logró ejecutar el programa de intervención e identificar una mejora en la relación tónica-emocional en el aula inclusiva. Los Modelos de Intervención son la base teórica-práctica de lo aprendido en la asignatura de Orientación y tutoría tienen validez y han generado mejoras en beneficio de los estudiantes. El aprendizaje mejorará si los maestros toman en cuenta en sus decisiones pedagógicas al estudiante con su centro de interés.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/663
Appears in Collections:Trabajos de Maestrías en Orientación Educativa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-OE-78.pdfTexto completo1.47 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.