Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/665
Title: Hábitos de estudio y el rendimiento académico de los estudiantes del cuarto grado “B” de la Escuela de Educación Básica “Manuel de Echeandia” del cantón Guaranda, provincia Bolívar, periodo académico 2017-2018.
Authors: García García, Zoila América
metadata.dc.contributor.advisor: Pérez Clemente, Gemma
Keywords: educación;hábitos de estudio;orientación educativa;rendimiento académico;maestría en orientación educativa;education;study habits;educational orientation;academic performance;degree in educational orientation
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-OE;80
Abstract: The objective of this thesis is to promote study habits to improve the academic performance of students in the fourth grade "B", of the "Manuel de Echeandia" Basic Education School in the canton of Guaranda, Bolívar province, academic period 2017-2018. In the development a questionnaire on study habits was applied to the students and parents to determine the degree of study habits that the students possess, and based on this, build the didactic unit with a teaching methodology that helps to promote the habits of study in the students, and in this way to be a model for other educational institutions. Finally it corroborated that when the students acquire study habits these improve the academic performance the same as evidenced in the report cards.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Orientación Educativa
Description: RESUMEN El presente trabajo de titulación tiene como objetivo Promover hábitos de estudio para mejorar el rendimiento académico en los estudiantes del cuarto grado “B” de la Escuela de Educación Básica “Manuel de Echeandia” del cantón Guaranda, provincia Bolívar, periodo académico 2017-2018, con el fin de mejorar el rendimiento académico. En el desarrollo se aplicó un cuestionario sobre hábitos de estudio a los alumnos y padres familia para determinar el grado de hábitos de estudio que poseen los alumnos, y en base a esto construir la unidad didáctica con una metodología de enseñanza que ayude a promover los hábitos de estudio en los alumnos, y de esta forma ser un modelo para otras instituciones educativas, finalmente se corroboro que cuando los alumnos adquieren hábitos de estudio estos mejoran el rendimiento académico el mismos que se evidencia en las actas de calificaciones.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/665
Appears in Collections:Trabajos de Maestrías en Orientación Educativa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-OE-80.pdfTexto completo7.85 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.