Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/666
Title: Implementación y experimentación de un tema o unidad didáctica elaborada y aplicada en su centro de referencia
Authors: Gómez Guasgua, Jessica Karina
metadata.dc.contributor.advisor: Martínez Guijarro, Prudens
Keywords: inclusión;estrategias;motivación;maestría en orientación educativa;inclusion;stretegisc;motivation;degree in educational orientation
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-OE;81
Abstract: Understanding Inclusive Education as a right for all children in the community to learn regardless of their personal, social or cultural conditions, including those with a disability; My interest is to reflect and propose actions that aim to make true Educational Inclusion for all, by applying motivating strategies in my institution, taking into account that the school should not only focus on the teaching of our students; since it must foster their emotional well-being. I know that promoting inclusion requires changes and modifications in contents, approaches, structures and strategies, and implies a radical change in the development of curricular aspects, such as the attitude of teachers and parents towards students, since the society advances technologically. As a teacher, I need to increase my professional knowledge and implement it inside and outside the classroom for all students.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Orientación Educativa
Description: Entendiéndose a la Educación Inclusiva como un derecho a que todos los niños/as de la comunidad aprendan sin importar sus condiciones personales, sociales o culturales, incluyendo aquellos que presentan una discapacidad; mi interés es reflexionar y proponer acciones que encaminen a convertir en realidad la verdadera Inclusión Educativa para todos, aplicando estrategias motivadoras en mi institución, tomando en cuenta que la escuela no debe centrarse únicamente en la enseñanza aprendizaje de nuestros alumnos; sino debe fomentar su bienestar emocional. Sé que fomentar la inclusión requiere cambios y modificaciones en contenidos, enfoques, estructuras y estrategias, e implica un cambio radical en el desarrollo de los aspectos curriculares, como en la actitud de los docentes y padres de familia frente a los estudiantes, ya que la sociedad avanza tecnológicamente, como docente tengo necesidad de actualizar mis conocimientos y ponerlos en ejecución dentro y fuera de las aulas atendiendo a todo el alumnado.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/666
Appears in Collections:Trabajos de Maestrías en Orientación Educativa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
JESSICA GOMEZ TFM CD OK.pdfTexto completo2.26 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.