Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/668
Title: Cómo manejar las emociones dentro del aula con los niños de cuarto Año de Educación General Básica de la Unidad Educativa “Ligdano Chávez"
Authors: Simbaña Quinsasamín, María Fernanda
metadata.dc.contributor.advisor: Sabariego Puig, Marta
Keywords: emoción;inteligencia;conciencia emocional;maestría en orientación educativa;emotion;intelligence;emotional awarenes;degree in educational orientation
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-OE;83
Abstract: The present Master thesis is entitled "How to handle emotions in the classroom with children of fourth year of basic General education in the educational unit Ligdano Chávez" aims to recognize the own and the other's emotions to control personal emotions and generate positive emotions, whereas humans are preparing for a globalized and highly competitive society that need to be balanced emotionally to deal with the challenges of everyday life in a way positive and with a systemic look. The theoretical model that best fits this intervention within existing models work is Rafael Bisquerra (2000). The results obtained with the students are significant, with the security that has been given a big step to be able to contribute with the importance that must be given to emotional education as an engine of support for everything that is intended to achieve.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Orientación Educativa
Description: El presente Trabajo de Fin de Máster se titula “Cómo manejar las emociones dentro del aula con los niños de Cuarto Año de Educación General Básica de la Unidad Educativa Ligdano Chávez” tiene como objetivo reconocer las emociones propias y de los demás para controlar emociones personales y generar emociones positivas, considerando que son seres humanos preparándose para una sociedad globalizada y altamente competitiva que requieren estar equilibrados emocionalmente para enfrentarse a los desafíos de la vida cotidiana de manera positiva y con una mirada sistémica. El modelo teórico que más se ajusta a este trabajo de intervención dentro de los modelos existentes es de Rafael Bisquerra (2000). Los resultados obtenidos con los estudiantes son significativos, con la seguridad que se ha dado un gran paso para poder aportar con la importancia que se le debe dar a la educación emocional como un motor de ayuda para todo lo que se pretenda alcanzar.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/668
Appears in Collections:Trabajos de Maestrías en Orientación Educativa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-OE-83.pdfTexto completo2.13 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.