Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/669
Title: Implementación de una propuesta metodológica “Educación emocional en el 10mo grado egb del cecib-eb Luis Napoleón Dillon”
Authors: Vásquez Barahona, Verónica Janneth
metadata.dc.contributor.advisor: Monferrer Troncho, Xavier
Keywords: educación emocional;competencias emocionales;inteligencia emocional;maestría en orientación educativa;emotional education;emotional competency;emotional intelligence;degree in educational orientation
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-OE;84
Abstract: Recent research shows that Emotional Education is considered an educational innovation, which allows improving interpersonal and intrapersonal relationships, enabling students to face various situations that may arise throughout life. The objective of the implementation of this program is to promote in students the ability to regulate their emotions to control negative emotions and feelings that may affect their integrity. The results obtained were those expected in view of the fact that the students acquired the Emotional Competences, which strengthen the social skills required not only on a personal level but also at a professional level. The implementation of the program undoubtedly allowed to improve interpersonal relationships, classroom climate, students acquire a positive attitude towards life; serving as a reflection in my teaching work with respect to the interference of emotions in the educational field.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Orientación Educativa
Description: En investigaciones recientes se demuestra que la Educación Emocional está considerada como una innovación educativa, la cual permite mejorar las relaciones interpersonales e intrapersonales, capacitándole al alumnado para enfrentarse a diversas situaciones que se pueden presentar a lo largo de la vida. El objetivo de la implementación del presente programa es promover en el alumnado la capacidad de regular sus emociones para controlar emociones y sentimientos negativos que pueden afectar a su integridad. Los resultados obtenidos fueron los esperados en vista de que el alumnado adquirió las Competencias Emocionales, las cuales fortalecen las habilidades sociales requeridas no solo a nivel personal sino también a nivel profesional. La implementación del programa permitió sin duda que mejoren las relaciones interpersonales, el clima de aula, el alumnado adquiere una actitud positiva frente a la vida; sirviéndome de reflexión en mi labor docente con respecto a la injerencia de las emociones en el ámbito educativo.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/669
Appears in Collections:Trabajos de Maestrías en Orientación Educativa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-OE-84.pdfTexto completo3.59 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.