Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/670
Title: Programa para mejorar la autoestima de los estudiantes de cuarto año de educación general básica de la escuela “Cayambe”
Authors: Caminos, Germania Patricia
metadata.dc.contributor.advisor: Alart Guasch, Núria
Keywords: autoestima;lengua y literatura;confianza en sí mismo;maestría en orientación educativa;self-esteem;language and literature;self-confidence;degree in educational orientation
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-OE;85
Abstract: The work corresponds to a program to improve the self-esteem of the fourth year students of Basic General Education of the school "Cayambe", same that has developed in transversality with the area of Language and Literature and focuses on the design of activities motivating, attractive that contribute to the strengthening of the self-esteem at the same time that they promote the learning of the subject. The main objective of designing the teaching unit is to ensure that students feel confident in their abilities and skills to offer better performance in the classroom and thereby raise their level of self-esteem. The results obtained with this work are very satisfactory in that it has been achieved that there is greater participation in students, confidence in their skills, talents and skills, in addition, greater integration and better interpersonal relationships between classmates have been observed.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Orientación Educativa
Description: El trabajo corresponde a un programa para mejorar la autoestima de los estudiantes de cuarto año de Educación General Básica de la escuela “Cayambe”, mismo que se ha desarrollado en transversalidad con el área de Lengua y Literatura y se enfoca en el diseño de actividades motivadoras, atractivas que contribuyan al fortalecimiento de la autoestima a la vez que promueven el aprendizaje de la asignatura. El principal objetivo de diseñar la unidad didáctica es el de procurar que los estudiantes sientan seguridad en sí mismos, en sus capacidades y habilidades para que ofrezcan un mejor desempeño en el salón de clases y con ello elevar su nivel de autoestima. Los resultados obtenidos con este trabajo son muy satisfactorios por cuanto se ha conseguido que exista en los estudiantes mayor participación, confianza en sus aptitudes, talentos y destrezas, además se ha observado mayor integración y mejores relaciones interpersonales entre compañeros.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/670
Appears in Collections:Trabajos de Maestrías en Orientación Educativa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-OE-85.pdfTexto completo2.22 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.