Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/671
Title: Desarrollo de estrategias orientadas a mejorar el déficit de atención e hiperactividad con incidencia en la comprensión lectora, en los estudiantes de cuarto año de educación general básica de la escuela fiscal “Luis Humberto Salgado" en la Provincia de Pichincha, Cantón Cayambe.
Authors: Coyago Chimarro, Martha Cecilia
metadata.dc.contributor.advisor: Giner Tarrida, Antoni
Keywords: habilidades Sociales;déficit de atención;comprensión Lectora;maestría en orientación educativa;social skills;attention deficit;reading comprehension
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-OE;86
Abstract: The present work is oriented to develop the reading comprehension capacity in the fourth year students of Basic General Education of the Fiscal School "Luis Humberto Salgado" in the Province of Pichincha, Cayambe Canton that present deficit of attention and hyperactivity; the didactic unit established activities focused on reinforcing their social skills in the school stage, developing reading comprehension skills through reading exercises, and in turn integrated techniques that promote assertive behaviors and emotional self-control, allowing students to improve his reading comprehension, his learning and social coexistence, demonstrating a change of attitude in both the affective and cognitive aspect
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Orientación Educativa
Description: El presente trabajo está orientado a desarrollar la capacidad de comprensión lectora en los estudiantes de Cuarto Año de Educación General Básica de la Escuela Fiscal “Luis Humberto Salgado" en la Provincia de Pichincha, Cantón Cayambe que presentan déficit de atención e hiperactividad; a través de la unidad didáctica se establecieron actividades enfocadas a reforzar sus habilidades sociales en la etapa escolar, desarrollar destrezas de comprensión lectora a través de ejercicios de lectura, y a su vez se integró técnicas que fomentan las conductas asertivas y el autocontrol emocional, permitiendo a los estudiantes mejorar su comprensión lectora, su aprendizaje y la convivencia social, demostrando un cambio de actitud tanto en el aspecto afectivo y cognitivo
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/671
Appears in Collections:Trabajos de Maestrías en Orientación Educativa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-OE-86.pdfTexto completo2.51 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.