Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/675
Title: Programa de lectura: cuentos narrados por mi abuelo para niños y niñas de la escuela de educación básica Víctor Manuel Rendón del Cantón Valencia.
Authors: Baque Gallo, Jairo Fernando
metadata.dc.contributor.advisor: Ambrós Pallarés, Alba
Keywords: lectura;reflexión;critica;maestría en enseñanza de legua y literatura;reading;reflection;review
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-ELL;2
Abstract: Reading is a fundamental tool for the student to develop thinking and superior cognitive abilities such as reflection and criticism, which can be considered as the person who reads becomes a thinking, reflective and autonomous being contributing to personal enrichment when discovering new knowledge. Through the design and implementation of the program "Tales narrated by my grandfather" focused on children of the fifth year of the Víctor Manuel Rendón School of Basic Education Valencia, an important tool is provided to improve the students' comprehensive and expressive capacity, using a resource that arouses their interest and through the different play activities that are developed from it, analysis, dialogue, critical thinking, creative writing and dramatization are achieved as strategies that demonstrate understanding.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Lengua y Literatura
Description: La lectura es una herramienta fundamental para que el estudiante desarrolle el pensamiento y las capacidades cognitivas superiores como la reflexión y la crítica, por lo cual se puede considerar que la persona que lee se convierte en un ser pensante, reflexivo y autónomo contribuyendo al enriquecimiento personal al descubrir nuevos conocimientos. Mediante el diseño y la implementación del programa “Cuentos narrados por mi abuelo” enfocado a los niños de quinto año de la escuela de Educación Básica Víctor Manuel Rendón del Cantón Valencia se proporciona una herramienta importante para mejorar la capacidad comprensiva y expresiva de los estudiantes, utilizando un recurso que despierta su interés y que por medio de las diferentes actividades lúdicas que se desarrollan a partir del mismo se logra el análisis, diálogo, pensamiento crítico, escritura creativa y dramatización como estrategias que evidencian la comprensión.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/675
Appears in Collections:Tesis de Maestría en Lengua y Literatura

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM Jairo Baque Gallo C05_LL.pdfTexto completo1.55 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.