Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/682
Title: La chispa de mi creatividad en el cuento Características de los textos descriptivos
Authors: Carrera Gavilanes, Ximena del Pilar
metadata.dc.contributor.advisor: Palou Sangrà, Juli
Keywords: textos descriptivos;propuesta didáctica implementada;maestría en enseñanza de lengua y literatura;feedback;descriptive texts;didactic proposal implemented,
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-ELL;9
Abstract: The Final Master's Project proposes the design of interactive activities, aimed at determining the influence of the use of the characteristics of the descriptive texts in the practice of literary creation in sixth-year students of the School of Basic Education "Juan Raimundo Figueroa”. The application of several participatory strategies learned in the master, helped me to implement in my classroom this didactic proposal, which enriched in my students the writing of connotative sentences, paragraphs and descriptive texts. I selected the theme since in this school year emphasis is placed on this type of text that is immersed in any text, especially in the narrative. The unit is developed in three sessions, maintaining the feedback in each of the phases where the teacher is the one that guides the learning whether individual, group or between pairs and the student is the architect of his own knowledge.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Lengua y Literatura
Description: El Trabajo de fin de Máster propone el diseño de actividades interactivas, orientadas a determinar la influencia del uso de las características de los textos descriptivos en la práctica de la creación literaria en estudiantes de sexto año de la Escuela de Educación Básica “Juan Raimundo Figueroa”. La aplicación de varias estrategias participativas aprendidas en el máster, me sirvió para implementar en mi aula esta propuesta didáctica, que enriqueció en mis estudiantes la escritura de oraciones connotativas, párrafos y textos descriptivos. Seleccioné el tema ya que en este año escolar se pone énfasis en este tipo de texto que está inmerso en cualquier texto, especialmente en el narrativo. La unidad se desarrolla en tres sesiones, manteniendo el feedback en cada una de las fases donde el docente es el que guía el aprendizaje sea individual, grupal o entre pares y el estudiante es el artífice de su propio conocimiento.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/682
Appears in Collections:Trabajos de Maestría en Lengua y Literatura

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-EL-9.pdfTexto completo4.51 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.