Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/687
Title: Empleo de organizadores gráficos para el estudio de los autores ecuatorianos de la generación del 30.
Authors: Benitez Villacis, Priscila Elizabeth
metadata.dc.contributor.advisor: Sanahuja, Eduard
Keywords: organizadores gráficos;autores;comprensión;maestría en enseñanza de legua y literatura
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-ELL;14
Abstract: The aim of this master's thesis was to implement the use of graphic organizers, through the study of Ecuadorian authors of the generation of the thirties, to favor the understanding of the text; Within the development of the contents take three of the authors, which I thought were the most important for the development of the work sessions, and in which the interest and predisposition of the students could be noted, it should be emphasized that these activities they also emphasized a lot in what is reading, understanding texts and a different way of developing content, I can say that the understanding of the correct use of these three graphic organizers that were chosen strategically for the study of content, influenced the development of new skills and abilities in students, as well as facilitating the performance of each of them in their individual and group activities.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Lengua y Literatura
Description: El presente trabajo de fin de master tuvo como objetivo implementar el uso de organizadores gráficos, a través del estudio de autores ecuatorianos de la generación del treinta, para favorecer la comprensión del texto; dentro del desarrollo de los contenidos tome a tres de los autores, los cuales creí que eran los más importantes para el desarrollo de las sesiones de trabajo, y en las que se pudo notar el interés y predisposición de los estudiantes, cabe recalcar que estas actividades además enfatizaron mucho en lo que es la lectura, la comprensión de textos y una forma diferente de desarrollar los contenidos, puedo decir que la comprensión del uso correcto de estos tres organizadores gráficos que fueron elegidos estratégicamente para el estudio de los contenidos, influyo en el desarrollo de nuevas destrezas y habilidades en los estudiantes, lo mismo que facilito el desempeño de cada uno ellos en sus actividades tanto individuales como grupales.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/687
Appears in Collections:Trabajos de Maestría en Lengua y Literatura

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-ELL-14.pdfTexto completo1.11 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.