Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/710
Title: La motivación en las clases de Lengua y Literatura
Authors: Espinosa Jiménez, Doris Patricia
metadata.dc.contributor.advisor: Rovira Collado, José
Barrera Jiménez, Ana Delia
Keywords: motivación;actividades lúdicas;lectura comprensiva;maestría en enseñanza de la lengua y literatura;motivation;play activities;comprehensive reading
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-ELL;35
Abstract: It was planning, executing and evaluating the didactic unit of eighth year of Basic Education, the student achieved a comprehensive reading in all kind of text. Through, motivated strategies in order to get the students’ attention in reading process, using different recreational activities sush as TIC and contest. Meanwhile the students developed a comprehensive reading which will build a great base for an autonomous learning. The language and Literature classes were very dinamic and active, the students participated in all planned activities and the student were able to enjoy reading and understand the content literally and critically. The motivation ro very important for the students to get their attention and in this way they learn. The comprehensive reading to the main axis of learning and though it, the reflection and analysis will be developed.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Lengua y Literatura
Description: Al planificar, ejecutar y evaluar la unidad didáctica del octavo año de Educación Básica, se cumplió con el objetivo de lograr una lectura comprensiva de todo tipo de texto, mediante estrategias motivadoras para lograr obtener la atención de todos los estudiantes en el proceso de lectura, por medio de variadas actividades lúdicas, uso de las TIC y concursos, de esta manera los estudiantes desarrollan una lectura comprensiva misma que servirá de base para un aprendizaje autónomo. Las clases de Lengua y Literatura resultaron ser muy dinámicas y activas, los estudiantes participaron en todas las actividades planificadas y se logró que el estudiante tenga gusto por leer y comprenda el contenido de manera literal y crítico. La motivación es muy importante para que el estudiante atienda y de esa manera aprenda. La lectura comprensiva es el eje principal del aprendizaje y por medio de ella se desarrolla la reflexión y el análisis.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/710
Appears in Collections:Trabajos de Maestría en Lengua y Literatura

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-ELL-35.pdfTexto completo3.22 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.