Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/711
Title: Aplicación de estrategias innovadoras para mejorar la comprensión lectora
Authors: Ochoa Castillo, Yesenia Erika
metadata.dc.contributor.advisor: Hernández Ortega, José
Keywords: lectura;estrategias metodológicas;comprensión lectora;maestría en enseñanza de la lengua y literatura;reading;methodological strategies;reading comprehension
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-ELL;36
Abstract: Reading competence is one of the most important tool in the teaching-learning process. That is why the present work aims to improve reading comprehension on the part of students in the sixth year of basic education and consolidate the habit of reading, seeing that it is the basis for academic success.After carrying out the pertinent research, the results indicate that there is no reading habit and that there is a low reading comprehension; our mission as teachers is to promote reading comprehension by applying innovative strategies in the teaching-learning process in children of the sixth year of basic education, to rethink our teaching- learning form and to redefine the teacher's profile.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Lengua y Literatura
Description: La competencia lectora es una de la herramienta más importante en el proceso de enseñanza aprendizaje. Es por eso que el, presente trabajo tiene como objetivo mejorar la comprensión lectora por parte de los estudiantes del sexto año de educación básica y consolidar el hábito de la lectura, viendo que es la base para un éxito académico.Después de realizar la investigación pertinente los resultados nos indican que no hay el hábito lector y que existe una baja comprensión lectora; nuestra misión como docentes es potenciar la comprensión lectora aplicando estrategias innovadoras en el proceso de enseñanza aprendizaje en los niños y niñas del sexto año de educación básica, replantear nuestra forma de enseñanza aprendizaje y redefinir el perfil del docente.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/711
Appears in Collections:Trabajos de Maestría en Lengua y Literatura

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-ELL-36.pdfTexto completo1.68 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.