Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/716
Title: Leamos reseñas para reforzar la comprensión de lectura y la ortografía de la “b” y “v”
Authors: Lucero Ayala, Rosa Mariela
metadata.dc.contributor.advisor: González Argüello, María Vicenta
Keywords: lectura;ortografía;refuerzo;maestría en enseñanza de la lengua y literatura
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-ELL;41
Abstract: The present didactic unit raises some strategies for the strengthening of the comprehension reading and the spelling of B and V, reason why the reinforcement of the same one has been proposed, by means of the exposition of a process of exercises with cognitive and metacognitive techniques; besides facilitating the significant learning of the correct writing of words of frequent use with B and V. Obtaining mainly some achievements as students that classify, hierarchize, organize, analyze, create, etc. However, the teacher is called for search for a new methodology that is consistent with the human group with which he works.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Lengua y Literatura
Description: La presente unidad didáctica plantea algunas estrategias para el fortalecimiento de la lectura comprensiva y de la ortografía de B y V, por lo que se ha propuesto el refuerzo de la misma, mediante el planteamiento de un proceso de ejercicios con técnicas cognitivas y metacognitivas; además de facilitar el aprendizaje significativo de la escritura correcta de palabras de uso frecuente con B y V. Obteniendo principalmente algunos logros como estudiantes que clasifican, jerarquizan, organizan, analizan, crean, etc. Sin embargo el docente está llamado a la búsqueda de nueva metodología que esté acorde al grupo humano con el que trabaja.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/716
Appears in Collections:Trabajos de Maestría en Lengua y Literatura

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-ELL-41.pdfTexto completo2.08 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.