Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/734
Title: La argumentación en artículos de opinión
Authors: Sánchez Zerna, Betty Aurora
metadata.dc.contributor.advisor: Sanahuja, Eduard
Keywords: habilidades lingüísticas;opiniones, participativo;críticos;analíticos;maestría en enseñanza de la lengua y literatura;linguistic skills;opinions;participatory;critical;analytical
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-ELL;59
Abstract: The final work of Master, on the argumentation in opinion articles that was implemented in the Educational Unit Ana Rosa Valdiviezo de Landívar of the city of Ventanas to the students of First of Baccalaureate, had as main objective the development of linguistic skills. Because through the reading and analysis of texts they are trained to be analytical and reflective critics of written texts. To reach the proposal, argumentative texts with updated themes were worked on and through the analysis, they were able to get their own opinions and conclusions from what was read, in which what was obtained was that the students made their own argumentative texts, thus becoming more participatory in the teaching-learning process. It is important that students give their own opinions in front of any position that is presented to them in their daily life of what they feel, live and think since these will lead them to make informed decisions until they reach true communicative agreements.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Lengua y Literatura
Description: El trabajo fin de Máster ,sobre la argumentación en artículos de opinión que se implementó en la Unidad Educativa Ana Rosa Valdiviezo de Landívar de la ciudad de Ventanas a los alumnos de Primero de Bachillerato, tuvo como objetivo principal el desarrollo de habilidades lingüística. Ya que mediante la lectura y análisis de textos ellos van formándose para ser críticos analíticos y reflexivos sobre textos escritos. Para alcanzar la propuesta, se trabajaron textos argumentativos con temas actualizados y a través del análisis se logró que ellos saquen sus propias opiniones y conclusiones de lo leído, en si lo que se obtuvo fue que los alumnos realizaron sus propios textos argumentativos convirtiéndose de esta manera más participativo en el procesos de enseñanza-aprendizaje. Es importante que los alumnos den sus propias opiniones frente a cualquier postura que se les presente en su diario vivir de lo que sienten, viven y piensan ya que estos los llevara a tomar decisiones fundamentadas hasta llegar a verdaderos acuerdos comunicativos.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/734
Appears in Collections:Trabajos de Maestría en Lengua y Literatura

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-ELL-59.pdfTexto completo3.61 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.