Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/740
Title: La interculturalidad a través de la exposición de leyendas de pueblos originarios del Ecuador y su influencia en los estudiantes de tercer año de bachillerato general unificado
Authors: Vélez Alonzo, Tania Janneth
metadata.dc.contributor.advisor: Diaz-Plaja Taboada, Ana
Keywords: interculturalidad;leyendas;comprensión literaria;maestría en enseñanza de la lengua y literatura;interculturality;literary understanding
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-ELL;65
Abstract: The present Master's Thesis that has the title "Interculturality through the exhibition of legends of indigenous peoples of Ecuador and its influence on students of the Third Year of Unified General Baccalaureate, was carried out with the objective of improving the participation and academic performance of students in the area of Language and Literature, through the assessment of the intercultural diversity of the country in its different forms of expression to achieve the inclusion of all cultural groups, identify and expose legends of indigenous peoples of Ecuador to improve reading, writing, analysis, understanding and recreation of literary texts, as well as developing an integrating communication. The achievements reached by the students are; independence in the development of the activities of the didactic unit, active participation, understanding of literary texts and teamwork.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Lengua y Literatura
Description: El presente Trabajo de Fin de Máster que tiene como título “La interculturalidad a través de la exposición de leyendas de pueblos originarios del Ecuador y su influencia en los estudiantes de Tercer año de Bachillerato General Unificado, se llevó a cabo con el objetivo de mejorar la participación y el rendimiento académico de los alumnos en el área de Lengua y Literatura, a través de la valoración de la diversidad intercultural del país en sus diferentes formas de expresión para lograr la inclusión de todos los grupos culturales, identificar y exponer leyendas de pueblos originarios del Ecuador para mejorar la lectura, escritura, análisis, comprensión y recreación de textos literarios, además de desarrollar una comunicación integradora. Los logros alcanzados por los educandos son; independencia en el desarrollo de las actividades de la unidad didáctica, participación activa, comprensión de textos literarios y trabajo en equipo.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/740
Appears in Collections:Tesis de Maestría en Lengua y Literatura

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM Lcda. Tania Vélez 23-11-2018.pdfTexto completo2.2 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.