Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/752
Title: El cuento latinoamericano contemporáneo. Representación del cuento Sorpresa en Navidad
Authors: Álvarez Perdomo, Julia Maribel
metadata.dc.contributor.advisor: Sanahuja, Eduard
Keywords: habilidades;representación teatral;oralidad;maestría en enseñanza de la lengua y literatura;skills;theatrical representation;orality
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-ELL;77
Abstract: The didactic proposal, The contemporary Latin American story. Representation of the story Sorpresa en Navidad, as an innovation didactics for the development of reflexive, creative and playful literacy skills in the 10th grad EGB students of the Manuela Espejo School o Basic Education, aims to adapt a tale in a theatrical performance as a strategy to develop the skill of text production with purpose of encouraging the taste, delight and recreation of literature. In the didactic sequence, the collaborative word and inclusion of students with special educational needs (SEN), encouraging the participation and construction of knowledge. In this way, the difficulties in individual reading and writing activities are observed and good results are obtained from the group work, acting and illustration of the tale.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Lengua y Literatura
Description: La propuesta didáctica, El cuento latinoamericano contemporáneo. Representación del cuento Sorpresa en Navidad, como didáctica de innovación para el desarrollo de habilidades de lectoescritura, reflexivas, creativas y lúdicas en los estudiantes de 10° Grado EGB de la Escuela de Educación Básica Manuela Espejo, tiene como objetivo adaptar un cuento en una representación teatral como una estrategia para desarrollar la destreza de producción de texto con la finalidad de incentivar el gusto, el deleite y la recreación de la literatura. En la secuencia didáctica se fomenta el trabajo colaborativo y de inclusión de los estudiantes con necesidades educativas especiales (NEE), motivando la participación y construcción del conocimiento. De esta manera, se observa dificultades en las actividades individuales de lectura y escritura y obteniendo buenos resultados en el trabajo grupal, la actuación e ilustración del relato.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/752
Appears in Collections:Trabajos de Maestría en Lengua y Literatura

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-ELL-77.pdfTexto completo1.54 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.