Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/754
Title: Estudio y aplicación de la reseña
Authors: Bustamante Venegas, María Julieta del Rocío
metadata.dc.contributor.advisor: Jiménez León, Marcelino
Keywords: reseña;lectura;escritura creativa;maestría en enseñanza de la lengua y literatura;review;reading;creative writing
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-ELL;79
Abstract: The research applied the review in a practical way and from the context, to favor the development of creative writing with the students of the 9th year of General Basic Education, of the Basic Education School Dr. Juan Modesto Carbo Noboa ". The development of the didactic unit and the results achieved were very good, it is considered the change of attitude of each of them, with respect to the subject and the contents that were being worked on; The established objectives were achieved. Now we have a different vision regarding the planning of the teaching work in the classroom; it is facilitated from the contextualization of knowledge, the selection of specific activities for the subject that is being developed, as well as the use of techniques and instruments for the evaluation of the learning process, which ceased to be passive elements, to become actors of their learnings.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Lengua y Literatura
Description: La investigación aplicó la reseña de manera práctica y a partir del contexto, para favorecer el desarrollo de la escritura creativa con los estudiantes del 9no año de Educación General Básica, de la Escuela de educación básica Dr. Juan Modesto Carbo Noboa”. El desarrollo de la unidad didáctica y los resultados alcanzados fueron muy buenos, se considera el cambio de actitud de la mayoría de los estudiantes, con respecto a la asignatura y los contenidos que se estaban trabajando; se alcanzó los objetivos establecidos. Ahora se tiene una visión diferente con respecto a la planificación del trabajo docente en el aula; se facilita a partir de la contextualización de los conocimientos, la selección de actividades específicas para el tema que se está desarrollando, así como la utilización de técnicas e instrumentos para la evaluación del proceso de aprendizaje, que dejaron de ser elementos pasivos, para convertirse en actores de sus aprendizajes.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/754
Appears in Collections:Trabajos de Maestría en Lengua y Literatura

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-ELL-79.pdfTexto completo1.82 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.