Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/756
Title: Circulo de lectores: Implementación del libro leido en el aula.
Authors: Escobar Llerena, Sandy Victoria
Keywords: lectura;estrategias;motivación;maestría en enseñanza de la lengua y literatura;reading;strategies;motivation
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-ELL;81
Abstract: In order to carry out the present work on a Didactic Unit Proposal it has been considered as a main idea, to strengthen the teaching-learning process in each of the Educational Units of our community, with second year students of unified General Baccalaureate in order to motivate to the student body on the importance of reading in the daily life of human beings. This didactic unit concerns the circle of readers exclusively is about the implementation of the book read in the classroom, to achieve a good reading comprehension in the students. The results obtained in this work especially in the teaching practice we have achieved with students positive aspects in what refers to literacy, which has resulted in the student being the protagonist of this learning, we have also achieved the interest of this by reading in free moments, since reading helps acquire knowledge. In conclusion I have learned that putting into practice all the necessary strategies has achieved the interest of the student to perform reading in his life
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Lengua y Literatura
Description: Para realizar el presente trabajo sobre una Propuesta de Unidad Didáctica se ha considerado como una idea principal, fortalecer el proceso de enseñanza aprendizaje en cada una de la Unidades Educativas de nuestra comunidad, con estudiantes de Segundo año de Bachillerato General unificado con el fin de motivar al estudiantado sobre la importancia de la lectura en la vida diaria de los seres humanos. Esta Unidad didáctica concierne el círculo de lectores exclusivamente es sobe la implementación del libro leído en el aula, para lograr en los estudiantes una buena comprensión lectora. Los resultados obtenidos en este trabajo especialmente en la práctica docente hemos logrado con los estudiantes aspectos positivos en lo que se refiere a a la lectoescritura, lo que ha dado como resultado que el estudiante sea el protagonista de este aprendizaje, también hemos logrado el interés de este por la lectura en los momentos libres, ya que la lectura ayuda adquirir conocimiento. Como conclusión he aprendido que poniendo en práctica todas las estrategias necesarias se ha logrado el interés del estudiante por realizar la lectura en su vida.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/756
Appears in Collections:Trabajos de Maestría en Lengua y Literatura

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-ELL-81.pdfTexto completo1.14 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.